هرچه زمان بیشتری از فرمان منع ورود شهروندان ۷ کشور به آمریکا می گذرد، زوایای حاشیه ساز آن برای همه رسانه ها و افکار عمومی در جهان آشکار می شود.

قانون ترامپ، گریبان کودک بیمار را هم گرفت

قدس آنلاین - زمانی که ماموران فرودگاه بین‌المللی ویرجینیا به دست کودک ۵ ساله ایرانی-آمریکایی و اعضای خانواده‌اش دستبند زدند، اکثر سانه ها و افکار عمومی در جهان این حرکت دولت آمریکا را به تمسخر گرفتند. سوال اصلی این بود که یک کودک ۵ ساله چه تهدیدی برای کشوری به قدرت ایالات متحده آمریکا میتواند داشته باشد؟  اما کودک ۵ ساله ایرانی ساعت‌ها در حالی که به دست‌هایش دستبند زده بودند در فرودگاه بین‌المللی واشنگتن دالس در ایالت ویرجینیا در بازداشت ماند.  بر اساس خبرهایی که در رسانه‌های آمریکا منتشر شد، کودک مذکور که مادرش شهروند ایران است، در ایالت مریلند آمریکا، متولد شده است. 

کاخ سفید در همین زمینه ادعا کرده که کودک پنج ساله ایرانی تبار که چندین ساعت در یکی از فرودگاه‌های آمریکا بازداشت شده، می‌تواند یک تهدید امنیتی محسوب شوداین کودک در فرودگاه بین‌المللی «دالس» واشنگتن بیش از چهار ساعت بازداشت شده و گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا به این کودک پنج ساله دستبند زده و کاخ سفید نیز می‌گوید که این کودک می‌تواند تهدید امنیتی برای آمریکا باشد.این پسر بچه که با مادر ایرانی خود در آمریکا زندگی می‌کند یکی از صدها نفری است که در پی صدور فرمان ممنوعیت مهاجرت اتباع ۷ کشور به آمریکا، در فرودگاه‌های این کشور بازداشت شده‌اند.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود مصرانه از این اقدام پلیس دفاع کرده است. اسپایسر گفت: اگر به خاطر سن و جنسیت کسی فرض کنیم که آن شخص تهدید امنیتی محسوب نمی‌شود، اشتباه و گمراه کننده است.

قانون ترامپ کودک ۴ ماهه را نیز از مداوای پزشکی محروم کرد

اما در کمال ناباوری، شبکه سی ان ان گزارش داد که آمریکا از ارائه ویزا به یک کودک ۴ ماهه ایرانی که برای عمل جراحی قرار بود به آمریکا سفر کند، نیز خودداری کرده است. فاطمه ۴ ماهه برای مداوای بیماری به همراه خانواده اش درخواست ویزای آمریکا را داده بودند.  

عموی فاطمه به سی ان ان گفته است که پدر و مادر این کودک روز ۵ فوریه در پورالند نوبت ویزیت داشتند اما دولت آمریکا از ارائه ویزا به آنها خودداری کرده است. این کودک از ۲ نارسایی نادر قلبی رنج میبرد و دارای ۲ حفره در قلب خود است.

هرچه زمان بیشتری از فرمان منع ورود شهروندان این ۷ کشور می گذرد، زوایای حاشیه ساز آن برای همه رسانه ها و افکار عمومی در جهان آشکار می شود.

ورزشکاران، هنرمندان، سیاست مداران، بیماران، نخبگان دانشگاهی، تجار و بسیاری از صنوف مختلف که فارغ از هرگونه ارتباط با حواشی مسائل سیاسی مطابق کنواسیون مورد توافق ۱۹۵۵ طرفین به راحتی در دو کشور ایران و آمریکا در رفت و آمد بوده اند؛ حالا با مشکلاتی روبه رو شده اند که در جهان امروز با توجه به پیشرفت تخصصی دیپلماسی بسیار پیش پا افتاده و مسخره جلوه می کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.