شیراز- شهردار شیراز در دیدار با رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی در برنامه‌های جوانان جهان اسلام، گفت: برنامه جوانان جهان اسلام باید فراتر از شیراز دیده می‌شد و امکانات دولت مرکزی نیز برای اطلاع‌رسانی به کمک این مجموعه می‌آمد.

برنامه جوانان جهان اسلام باید فراتر از شیراز دیده می‌شد/ لزوم پرهیز از برنامه‌های شعاری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا پاک‌فطرت جمعه شب در دیدار رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در شهرداری این شهر با اشاره به اینکه هدف برنامه‌های جوانان جهان اسلام باید روشن‌گری باشد، اظهار داشت: در حال حاضر مصیبتی که گریبان جهان اسلام را گرفته تفرقه است و باید دید مجموعه فعالیت‌های جوانان جهان اسلام در جلوگیری از این بلای خانمان‌سوز تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد.

وی با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی در چگونگی کار مجمع جوانان جهان اسلام گفت: اگر امروز از بنده بخواهند مطلبی درباره کار مجمع بنویسم شاید بیشتر از نصف صفحه در این مورد اطلاعات نداشته باشم چراکه در این زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی خوب صورت نگرفته است اما به‌هرحال آنچه مهم است کیفیت کار این برنامه‌ها بوده که باید بیشتر جنبه وحدت‌بخش و اتحادمحور بین کشورهای اسلامی داشته باشد.

این مقام مسؤول افزود: مجمع جوانان جهان اسلام باید با پرهیز از کارهای شکلی و فرمی به مسائل اصلی جهان اسلام بپردازد و برای جنایاتی که به دلیل تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان صورت می‌گیرد پاسخ مناسب داشته باشد و به‌شدت از برنامه‌های شعاری و سمبلیک پرهیز کند.

پاک‌فطرت میدان دادن به جوانان را بسیار مهم برشمرد و گفت: ما به جوانان اعتقاد داریم و به همین منظور ایده گروه مشاوران جوان را در شهرداری شیراز ارائه داده و اساس‌نامه آن نوشته‌ شده است.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به اینکه امیدوارم میزبانی جوانان جهان اسلام برای شیراز مفید واقع شود، اظهار داشت: ظاهر کار در این میزبانی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و ... خوب بوده اما باطن کار که معرفی اسلام ناب و تعالی‌بخش به دنیا است باید بیشتر برجسته شود چراکه جهان اسلام امروز با بلای بزرگی به‌نام تفرقه و برادرکشی روبه‌رو شده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در این مجمع جای حوزه‌های علمیه خالی است که بدون شک باید از علمای طراز اول در راستای تقریب مذاهب و ایجاد وحدت بیشتر استفاده می‌شد، زیرا تبلیغات منفی بر ضد اسلام بسیار است و این مجموعه با کمک علما می‌تواند این تبلیغات منفی را خنثی کند.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه شهرداری شیراز از رویداد مجمع جوانان جهان اسلام استقبال می‌کند، اظهار داشت: باوجودی که برنامه مشخصی هنوز در این مورد به دست من نرسیده است، بنده معاونت فرهنگی شهرداری را مأمور این کار کرده‌ام تا با همکاری سایر سازمان‌ها، شیراز را به دنیا معرفی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و جمعیت بسیاری که در جهان اسلام وجود دارد، می‌توان در زمینه جذب گردشگر برای شهر شیراز و استان فارس اقدامات خوبی صورت داد، برای نمونه کشوری مانند هندوستان که ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد، تنها ورود ۱۰ درصد جمعیت آن به شیراز، باعث رونق گردشگری خواهد شد و سود آن به این شهر می‌رسد.

شهردار شیراز همچنین خاطرنشان کرد: برنامه جوانان جهان اسلام باید فراتر از شیراز دیده می‌شد و امکانات دولت مرکزی نیز برای اطلاع‌رسانی به کمک این مجموعه می‌آمد تا کار به شکل حرفه‌ای‌تری دنبال می‌شد.

در ادامه این دیدار، رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی نیز اظهار داشت: تمام برنامه‌های این یک‌سال که در شیراز برگزار می‌شود، از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد که پیش‌ازاین نیز برنامه‌ها در نشست وزرای ورزش و جوانان به اطلاع کشورها رسیده است.

الشاد اسکندروف افزود: دبیرخانه مجمع جوانان جهان اسلام در استانبول ترکیه آماده هرگونه همکاری با شهرداری شیراز است و برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های یک‌ساله می‌توان در این مورد رایزنی کرد.

وی با اظهار امیدواری به اینکه گروه مشاوران جوان هرچه زودتر در شهرداری شیراز شکل گیرد، خاطرنشان کرد: در دوره میزبانی شهر استانبول، نشست رهبران جوان تشکیل شد که این جوانان در کشورهای خود نقش مدیریتی ایفا می‌کردند که این نشست با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و امید است که در شهر شیراز نیز شاهد برگزاری باکیفیت‌تر این برنامه‌ها باشیم.

اسکندروف با اشاره به فضای فرهنگی و عرفانی فلسفی شیراز نیز اظهار داشت: شیراز شهر فلاسفه و علم و ادب است و اگر بخواهم در یک جمله بگویم شهر تفکر خلاق را می‌توان نام برد که در این رویداد بین‌المللی باید پیام خلاقیت و اندیشه از این شهر به دنیا صادر شود و بهترین وسیله برای این کار جوانان جهان اسلام هستند.

وی همچنین گفت: در برنامه‌های جوانان جهان اسلام به شکل و محتوا توجه شده و هر دو برای ما مهم بوده که آموزش و مهارت و اشاعه دانش جوانان جهان اسلام در بعد محتوایی مدنظر قرار گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.