تبریز- نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه اندازی شد.

نخستین مرکز جامع پزشکی بازساختی کشور در تبریز راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، نخستین مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز امروز شنبه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه اندازی شد.

قرار است در این مرکز تولید، گسترش و نگهداری سلول های بنیادی از بافت های مختلف و ارائه خدمات پزشکی بازساختی انجام شود و تولید فرآورده های سلولی و خونی مختلف و همچنین ذخیره کردن نمونه های سلولی، خونی و بافتی برای اهداف درمانی از جمله اهم فعالیت های این مرکز است.

تجاری سازی فرآورده های سلولی و سلول های بنیادی از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

با راه اندازی این مرکز به دنبال استفاده از سلول ها در درمان بیماری های پوستی، استخوانی، عضروفی، دندان و گسترش آن در بیماری های چشم، قلب و کبد هستیم و در مرحله نخست راه اندازی این مرکز سلول های بنیادی جداسازی و نگهداری شده و فرآورده های مختلف سلولی را تهیه و زمینه لازم برای سلول تراپی فراهم می شود.

برای راه اندازی این مرکز حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و متشکل از مراکز تحقیقاتی مختلف، اتاق تمیز، آزمایشگاه مولکولی، بخش های درمانگاهی و بستری است.

با توجه به پروژه های مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مقرر است هر ساله ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شود که ۱۰۰ میلیارد ریال این رقم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این مرکز مساعدت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.