بعد از قانون اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص عدم صدور روادید برای اتباع هفت کشور که با انتقاد زیادی همراه شد، احتمال دارد میزبانی جام جهانی از ایران گرفته شود.

احتمال پس گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی از ایران

به گزارش قدس آنلاین، پس از تصویب قانون عدم صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران از سوی ترامپ، برنامه های میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۷ در ایران نیز دچار تغییر شد.

بطوریکه وزارت امور خارجه کشورمان نز تصمیم بر اعمال سیاست متقابل گرفت و مجوز حضور تیم کشتی آزاد آمریکا در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۷ ایران را صادر نکرد و فدراسیون کشتی نیز با ارسال نامه به اتحادیه جهانی کشتی خواستار اعلام تیم جایگزین به جای تیم آمریکا شد.

حال گفته می شود با توجه به قوانین اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر اینکه کشور میزبان باید بدون قید و شرط برای تیم های مهمان ویزا صادر کند، ممکن است میزبانی جام جهانی با توجه به این موضوع از ایران گرفته شود.

تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به عنوان یکی از هشت تیم برتر دنیا می بایست در رقابتهای جام جهانی حضور یابد که این اتفاقات، میزبانی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به تازگی «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به بیانیه اخیر این وزارتخانه از تشکیل کمیته ویژه پس از فرمان اخیر ترامپ مبتی بر صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران خبر داد و عنوان کرد: موضوع حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه به کمیته مزبور متشکل از وزارت خارجه و ارگانهای ذیربط ارجاع و پس از بررسی همه جوانب موضوع  به دلیل سیاست های ناعادلانه و غیرمنطقی آمریکا نظر بر این قرار گرفت و با حضور این تیم مخالفت شد.

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن ماه به میزبانی ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.