شاید کلیدی ترین نقطه تحول چلسی دراین فصل شکست سنگین آنها مقابل آرسنال در سپتامبر گذشته بود.

آرسنال موتور چلسی را روشن کرد؟

قدس آنلاین- گروه ورزشی: باخت 3-0 در برابر توپچی ها برای آرسن ونگر که بیستمین سالگرد حضورش در آرسنال را هم جشن می گرفت، اولین برد او مقابل چلسی در پنج سال اخیر و بهترین نمایش آرسنال در این سالها محسوب می شد.

اما با گذشت چهار ماه از آن تاریخ، در آستانه نبرد امروز دو تیم در استمفوردبریج، همه می دانند که درواقع آن مسابقه بود که آنتونیو کونته مربی چلسی را به سوی یک قهرمانی تاریخی در انگلیس سوق داد. چراکه آبی پوشان لندنی بعد از آن بازی به طور کامل متحول شدند. کونته نمایش تیمش را در نیمه اول آن دیدار فاجعه خوانده و به رفتارهای اشتباه بازیکنانش اشاره داشت.

اگرچه خودش را هم کم سرزنش نکرده و معترف شد که به تدریج درحال آشنایی با مشکلات خاص لیگ برتر است و درعین حال گفت که برای قهرمانی در لیگ برتر، پیشرفت روز به روز اهمیت خاصی دارد. مربی ایتالیایی وعده داده بود که خیلی زود راهکارهای لازم را برای موفقیت چلسی پیدا می کند و سر حرفش ایستاد. تیم او درحال حاضر با اختلاف قابل توجهی نسبت به بقیه رقبا صدر جدول را دراختیار گرفته و به سوی قهرمانی پیش می تازد. تیم او در آن زمان در چهار مسابقه 9 گل خورده بود و کونته وعده ایجاد تعادل در خط دفاعی و حمله را داد.

با اصرار ورزیدن روی سیستم 3-4-3  چلسی توانست 13 پیروزی پیاپی در لیگ برتر کسب کند و رکورد تازه ای در لیگ برتر به ثبت رساند. چلسی درحالی امروز مقابل آرسنال قرار می گیرد که 15 مسابقه از 17 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و دراین مدت تنها 7 گل از حریفانش دریافت کرده که آماری خیره کننده است. از همه مهمتر اینکه این تیم 9 امتیاز از دومین تیم حاضر در جدول رده بندی بیشتر اندوخته است.

درواقع عنوان قهرمانی این فصل لیگ در مشت چلسی است. کونته با تجربه ای که درایتالیا با یوونتوس داشته، می داند که برای حفظ تیمش در صدر جدول از چه ترفندی استفاده کند.تیم فعلی او نسبت به تیمی که مقابل آرسنال شکست خورد، تنها دو تغییر در ترکیب خود داشته و به سلطه اش در جزیره ادامه داده است. ایوانوویچ درآن مسابقه در خط دفاعی چلسی به میدان رفت و البته آن آخرین باری بود که او از ابتدا در ترکیب ثابت چلسی قرار گرفت و چند روز پیش بعد از نه سال حضور در استمفوردبریج راهی زنیت سن پترزبورگ شد. 

کونته بدون نیاز به جان تری، گزینه های دیگری در خط دفاعی تیمش یافته و ویکتور موسز و مارکوس آلونسو در هر بازی بهتر از هفته گذشته ظاهر می شوند. ادن آزار هم در تیم کونته آزادی تازه ای یافته و پدرو هم به تدریج همان جایگاهی را که در بارسلونا با آن به شهرت یافته بود، پیدا می کند. همه این اتفاق ها به لطف استفاده از قابلیت های منحصربه فرد انگولو کانته در خط میانی میسر شده اند.

شاید فقط سسک فابرگاس در چلسی آنتونیو کونته هنوز خودش را پیدا نکرده  که مسلما چنین چیزی مربی ایتالیایی را که منافع تیم را در اولویت قرار می دهد، خیلی نگران نمی کند. بازیکنان چلسی خود را با هر نوع سیستم بازی تطبیق می دهند و همین امر، کار را برای حریفانی که مقابل آنها قرار می گیرند، دشوار می کند. چلسی 3-4-3 را به بهترین و کم نقص ترین شکل ممکن در لیگ برتر اجرا می کند که نتیجه آن صدرنشینی مطلق لندنی ها در هفته های اخیر بوده است.

اعتماد به نفس بازیکنان و مشکلات عمده ای که برای تیمهای دیگر ایجاد کرده اند، از سوی کارشناسان اصلی ترین سلاح کونته برای قلع و قمع حریفان در کورس رقابت برای قهرمانی نام گرفته است. سلاحی که دقیقا در سپتامبرگذشته در شمال لندن در همان روز شکست سنگین برابر آرسنال ساخته شد و حالا همه رقبای این تیم را به آسانی و یکی پس از دیگری از پیش رو برمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.