برنی سندرز سناتور ایالت 'ورمونت' در واکنش به اقدامات جنجالی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا گفت که بیم دارد ترامپ آمریکا را به جنگ بکشاند.

سناتور سندرز: ترامپ ممکن است برای جلب حمایت عمومی جنگی را آغاز کند

به گزارش "قدس آنلاین"، سندرز در کنفرانسی در شهر 'آرلینگتون' ایالت ویرجینیا گفت: این (احتمال جنگ) یکی از چیزهایی است که مرا هراسان می کند؛ یک فرد عوام فریب برای موفقیت به کاشت نفرت نیاز دارد.

وی افزود: این نفرت ممکن است علیه مهاجران باشد؛ ما همه بنا است که از مهاجران متنفر باشیم؛ و ممکن است نفرت علیه سایر اقلیت ها از جمله آفریقایی تبارها یا لاتینی تبارها باشد.
سندرز ادامه داد: اما من نگران هستم که این نفرت به امور خارجی نیز سرایت کند و شاید ما وارد وضعیتی شویم که ترامپ نیازمند به یک جنگ باشد تا بتواند حمایت عمومی را بسیج کند.
کنفرانس ویرجینیا به عنوان بخشی از حرکتی اجتماعی علیه ترامپ با عنوان 'مقاومت بزرگ ۲۰۱۷' برگزار شد که اکثر شرکت کنندگان در آن زنان بودند. این کنفرانس امروز شنبه نیز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، ابراز نگرانی از جنگ افروزی ترامپ در حالی است که بنا بر گزارش مرکزافکار سنجی سیاست عمومی آمریکا، نتایج تازه ترین نظرسنجی حاکی است، ۴۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی و حدود یک سوم از مردم آمریکا پس از حدود سه هفته عملکرد رئیس جمهوری جدید این کشور خواستار استیضاح دونالد ترامپ هستند.
در مجموع بررسی های جدید مراکز تحقیقاتی آمریکایی بیانگر این واقعیت است که دستورات جنجالی ترامپ در دو هفته اخیر سبب شده تا جامعه آمریکا بشدت در دو قطب مخالف و موافق وی جای گیرند که این امر تاکنون واکنش های منفی گسترده ای را برای سیاست، اقتصاد و سیاست خارجی این کشور به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.