تبریز- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نادیده گرفتن پزشکان عمومی در طرح تحول سلامت موجب اعتراض آنها شده است، گفت: بدون پزشکان عمومی طرح تحول سلامت موفق نخواهد شد.

 بدون پزشکان عمومی طرح تحول سلامت موفق نخواهد شد/ پزشک خانواده اولویت طرح تحول سلامت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، یعقوب شیویاری با بیان اینکه پزشکان عمومی در طرح تحول سلامت مغفول واقع شده‌اند، اظهار داشت: برای موفقیت طرح تحول سلامت نیاز به حضور پزشکان در این عرصه است و باید این واقعیت را پذیرفت که بدون پزشکان عمومی طرح تحول سلامت موفق نخواهد شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پزشک خانواده باید در اولویت طرح تحول سلامت قرار گیرد تا به واسطه آن از ظرفیت پزشکان عمومی در سیستم ارجاع استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اکنون طرح تحول سلامت به شکل فراگیر در کشور اجرایی شده و تنها گروهی که از اجرای این طرح هیچ نفعی نبرده‌اند پزشکان عمومی هستند که همین امر سبب اعتراض گسترده آنها شده است؛ زیرا باعث اختلاف درآمدی بین این گروه با پزشکان متخصص شده است.

وی یادآور شد: پزشکان عمومی در هر جامعه‌ای به ویژه جوامع پیشرفته در راس حوزه سلامت هستند و اگر به آن توجه شود می‌توان در حوزه درمان و کنترل هزینه‌ها سرآمد شد؛ مبلغ پرداختی به پزشکان عمومی در مقابل زحماتی که می‌کشند بسیار ناچیز است این درحالی است که همین مبلغ ناچیز نیز به موقع به آنها پرداخت نمی‌شود.

شیویاری افزود: باید تلاش شود پزشکان عمومی در اولویت قرار گیرند و مردم بتوانند با پزشکان خود در ارتباط باشند و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع داده شوند تا متحمل هزینه‌های سنگین حوزه سلامت نیز نشوند.

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، ادامه داد: در سیستم دولتی پزشکان عمومی زیادی از وضعیت خود ابراز نارضایتی می کنند و از اینکه جایگاه واقعی آنها در طرح تحول سلامت دیده نشده گلایه دارند در حالی که پزشکان عمومی در خط مقدم حوزه سلامت هستند و باید بیش از قبل به این گروه بها داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر بهداشت باید در این مقوله وارد شود تا این قشر بتواند به تناسب زحمات خود به حقوق و مزایا دست یابند چرا که پزشکان عمومی نگین طرح تحول سلامت هستند و نباید مورد غفلت واقع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.