اهواز- معاون توسعه ورزش اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان پتانسیل موجود در استان در زمینه وجود اسب اصیل عرب و مالکان آن‎ها را قوی توصیف کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب نتوانسته‎ایم از این پتانسیل طبیعی به خوبی استفاده کنیم.

پتانسیل اسب عرب در خوزستان استفاده نشده است

به گزارش قدس آنلاین مظفر علیشائی در جریان برگزاری روز پایانی بیست‎وسومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان (نهمین مسابقه ایکاهو رده C) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات که متعلق به استان خوزستان است خوشبختانه باشکوه خاصی طی سه روز متوالی به صورت منظم و مرتب برگزار شد و موجی از مخاطبان علاقه‎مند به این سرمایه ملی را به مجموعه نفت اهواز کشاند.

وی با بیان این‎که بیشتر علاقه‎مندانی که برای تماشای این مسابقه زیبا به مجموعه آمده بودند نسبت به هیات سوارکاری استان اظهار تشکر و قدرانی داشتند، افزود: انصافا جهت برگزاری باشکوه این دوره از مسابقات زحمات بسیاری از سوی هیات سوارکاری خوزستان و همچنین اداره‎کل ورزش و جوانان استان کشیده شد و سعی بر آن بود تا فضایی مطلوب و آرام جهت برگزاری رقابت‎ها فراهم آید.

معاون توسعه ورزش اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: قطعاً برگزاری دوره‎های بعدی این مسابقات را نیز برای سال‎های آینده پیش‎بینی خواهیم کرد تا شهروندان عزیز از دیدن این رقابت‎ها لذت ببرند.

وی اضافه کرد: هدف‎مان این است تا این دست از مسابقات را به خصوص در بُعد اسب‎های اصیل و خالص عرب خوزستان در استان جا بیندازیم که امیدواریم این توفیق ادامه‎دار باشد و با حضور داوران خارجی بتوانیم در سال‎های آتی، رده B این رقابت‎ها را نیز در استان برگزار کنیم.

علیشائی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای استفاده هرچه بهینه‎تر از ظرفیت اسب اصیل عرب خوزستان وجود دارد تا سوارکاری استان به یک قطب در کشور تبدیل شود؟ عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت به لحاظ وجود اسب و مالکان زیاد است اما از آن‎جا که استان فاقد زمین استاندارد و سیستمی منظم برای ترویج و توسعه این نوع اسب می‎باشد، متاسفانه نتوانسته‎ایم از این پتانسیل طبیعی به خوبی استفاده کنیم؛ اما باتوجه به هماهنگی‎هایی که با مسوولان و استاندار صورت گرفته و همچنین قول‎هایی که از جانب آن‎ها داده شده، مقرر شده است به موازات پرورش این اسب‎ها، یک زمین بزرگ نیز در اهواز احداث شود که به یاری خدا بتوانیم صنعت اسب اصیل عرب اعم از تولید، تکثیر و فروش آن را در خوزستان فعال‎تر کنیم و از موضوع شرط‎بندی در زمینه اسب که حلال نیز اعلام شده است، نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر این‎که چشم‎انداز خوبی را برای ورزش سوارکاری در خوزستان متصور هستیم، تصریح کرد: درخواست داریم در راستای احداث زمین بین‎المللی سوارکاری همه نیروی استان به کمک ما بیایند چراکه عملی ساختن این پروژه بزرگ، عزم و اراده استانی را می‎طلبد. به واسطه‎ی احداث این زمین، صنعت سوارکاری در استان جا و رونق خواهد یافت و حتی می‎تواند منجر به ایجاد شغل نیز شود.    

معاون توسعه ورزش اداره‎کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان و در پاسخ به سوال ایسنا درباره این‎که چه زمانی برای اتمام پروژه پیش‎بینی شده است؟ گفت: اتمام این پروژه حداکثر دو و حداقل یک سال زمان خواهد برد ولی در این فاصله قطعا فازهایی از این مجموعه که در اولویت هستند، به بهره‎برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.