سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی چند سالی است جمع آوری اخبار از محیط داخلی ایران را با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و صرف هزینه های بسیار سنگین در دستور کار قرار داده است.

تکنولوژی جدید رژیم صهیونیستی برای نفوذ در سازمان‌های دولتی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  جهان نیوز، یک پژوهشگر حوزه امنیت  اظهار داشت: این رژیم بدافزاری را مورد آزمایش قرار داده که بر اساس آن هدفون رایانه با عمل معکوس سازی، تبدیل به میکروفون شده و صدای محیط را به کاربر مدنظر منتقل می کند.

وی افزود: پیش از این نیز گزارشاتی مبنی بر تلاش این رژیم برای جمع آوری امواج رادیویی ساطع شده از صفحه نمایش رایانه ها از طریق گیرنده های FM و همچنین تلاش برای آلوده سازی چاپگرهای دارای قابلیت بی سیم به منظور نفوذ در شبکه های اداری داخلی دریافت شده بود.

این پژوهشگر حوزه امنیت داخلی افزود: سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی چند سالی است جمع آوری اخبار از محیط داخلی ایران را با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و صرف هزینه های بسیار سنگین در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: نهادهای امنیتی و نظامی ایران به علت رعایت بالای اصول امنیتی و ضد جاسوسی  کمتر در اینباره دچار آسیب هستند و تهدید اصلی این تکنولوژی معطوف به نهادها و سازمان های دولتی می باشد.

پیش از این نیز جهان نیوز از گسترش جمع آوری خبر به عنوان راهبردی اصلی اطلاعاتی سازمان سیا در دوران رئیس جدید آن (مایک پمپئو) خبر داده بود.

در همین باره یک پژوهشگر مسایل آمریکا، که مواضع مایک پمپئو را ارزیابی کرده در گفتگو اختصاصی با جهان نیوز، اظهار داشت: رئیس جدید سازمان سیا یک راهبرد کلان اطلاعاتی را درباره ایران به صورت ویژه گسترش خواهد داد.

وی افزود: مایک پمپئو در بررسی پرونده های ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا به این نتیجه رسیده است که خلا اطلاعاتی درباره ایران مقامات آمریکایی را دچار مشکل و شکاف در تصمیم گیری کرده و به همین دلیل وی راهبرد جمع آوری گسترده اخبار درباره رویدادهای راهبردی در ایران را به شدت افزایش خواهد داد.

این کارشناس مسایل امنیتی تصریح کرد: معتقدم بمپو از مدت ها قبل طرح جمع آوری خبر گسترده درباره ایران را به کارشناسان ارشد سازمان سیا را پیشنهاد داده بود و چند ماه قبل برای تست کردن طرح خود  تلاش کرد که زمینه های سفر به ایران را فرآهم کند.

این پژوهشگر مسایل امنیتی آمریکا افزود: فوریه 2016 مایک پمپیو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا برای بازدید از ایران درخواست روادید کردند ولی با هوشیاری امنیتی ایران این اقدام خنثی شد.

وی افزود: بمپو تصورش این بوده که با سفر به تهران می تواند طرح جمع آوری اخبار از ایران را با شرایط حقیقی تر لمس کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.