مسکن موضوعی است که تحرکات آن کاملا از سوی مردم لمس شده و مستقیما با مردم در ارتباط است. مثلا ممکن است در حال حاضر حدود ۱۵ سال از آغاز اجرای بزرگراه تهران – شمال گذشته باشد اما کسی از مردم عادی تا کنون به آن شکل نپرسیده باشد سرنوشت این طرح چه شد؟

سالیانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم/ آخوندی در ۳ سال و نیم گذشته هیچ توجهی به موضوع مسکن نداشت

قدس آنلاین- ایرج رهبر؛ ‌ رئیس کانون انبوه سازان درباره عملکرد وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: آقای آخوندی از ابتدای ورود خود به دولت طرحی به نام مسکن اجتماعی را مطرح کرد که متاسفانه این طرح هرگز رنگ و بوی اجرایی شدن به خود نگرفت. وی درباره نگاه آخوندی به موضوع مسکن تصریح کرد: اعتقاد آخوندی بر این بوده و هست که ما در حال حاضر در  بخش مسکن با عرضه کافی روبه رو هستیم و نیاز چندانی به ساخت واحدهای جدید وجود ندارد لذا اولویت وزارتخانه خود را معطوف به مسائل راه و خریدهای ریلی و هوایی کرده است. این کارشناس مسکن با اشاره به طرح جامع کشور در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: بر این اساس ما، سالیانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که به نظر می رسد در آمار و اطلاعاتی که دال بر عدم نیاز کشور به ساخت واحدهای جدید به وزیر محترم راه و شهرسازی ارائه شده یا دقت کافی نشده و یا آمار غلط ارائه شده است که همین موضوع باعث می شود در آینده به خاطر انباشت تقاضایی که در مسکن ایجاد خواهد شد دچار مشکل شویم.

رهبر تصریح کرد: حالا ممکن است در بعضی از بخش های خاص و ساختمان های لوکس این موضوع صادق بوده و یک سری از این واحدها بدون متقاضی وجود داشته باشند که ممکن است آمار اضافه ساخت و واحدهای اضافی مربوط به این طبقه و واحدها باشد. وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع طبق آمار سالیانه حدود ۸۵۰ هزار ازدواج در سال نیز شکل می گیرد که طبیعتا این ازدواج ها تقاضای مسکن جدید را ایجاد خواهند کرد.

عضو کانون انبوه سازان با اشاره به موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به فرصت بسیار کم به پایان دوره مسئولیت دولت یازدهم شاید جایگزینی شخص جدیدی به جای آخوندی تاثیر چندان مثبتی در بهبود وضعیت موجود نداشته و نمی تواند منجر به اجرایی شدن برنامه خاصی شود. وی تصریح کرد: موضوع مسکن امری کوتاه مدت نبوده و به برنامه های میان مدت و بلند مدت نیاز دارد. لذا به نظر نمی رسد فرد جدید در کوتاه مدت بتوانند طرحی را اجرایی کنند مگر اینکه بنیان یک طرح در همین چند ماه باقی مانده پایه گذاری شود تا برای کسانیکه می خواهند در این زمینه وارد شده و سرمایه گذاری کنند امید و انگیزه ای ایجاد شود.

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین انتقاد به عملکرد آخوندی در طول این مدت این است که وی خیلی به موضوع مسکن توجهی نداشت. وی با اشاره به اهمیت موضوع مسکن در زندگی مردم بیان داشت: مسکن موضوعی است که تحرکات آن کاملا از سوی مردم لمس شده و مستقیما با مردم در ارتباط است. مثلا ممکن است در حال حاضر حدود ۱۵ سال از آغاز اجرای بزرگراه تهران – شمال گذشته باشد اما کسی از مردم عادی تا کنون به آن شکل نپرسیده باشد سرنوشت این طرح چه شد؟ رئیس کانون انبوه سازان در خاتمه خاطرنشان کرد: چون مردم به مسکن احتیاج داشته و موضوع مسکن برایشان ملموس بوده و در روزمره زندگی مردم حضور دارد در جلب توجه مردم نیز خیلی تاثیر گذار است. به نحوی که اگر موضوع مسکن در دولتی فراموش شود مردم تصور خواهند کرد که این دولت اقدام چندانی در این زمینه نمی کند چرا که سایر اقدامات عمرانی به غیر از مسکن پروژه هایی تقریبا زمان بر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.