قم - رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رفتار و گفتار ترامپ مصرف داخلی دارد، گفت: توسعه انرژی هسته‌ای گوشه‌ای از پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف است.

رفتارهای ترامپ مصرف داخلی دارد/ انرژی هسته‌ای گوشه‌ای از پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف است

به گزارش قدس آنلاین، فریدون عباسی در مراسم بزرگداشت دهه فجر که شامگاه شنبه در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در زمانی به‌وجود آمد که شاهد تحولات علم و فناوری در جهان بوده‌ایم. پس از انقلاب با بازسازی نظام دفاعی در کشورمان و تحول در ارتش و ایجاد سپاه پاسداران، جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگ‌ترین قدرت دفاعی در منطقه شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در ایران به‌وجود آورد، بیان کرد: انقلاب اسلامی کشورمان را از تحت سیطره مستکبران خارج کرد و امروز به‌عنوان یک الگوی موفق به دنیا معرفی شده که این الگو حاصل رهبری‌های حکیمانه و داهیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

عباسی با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر یک قدرت منطقه‌ای است و اگر غفلت نکنیم به یک قدرت جهانی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: ایران دارای باور اسلامی است که از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شود، همچنین دارای جمعیت بسیاری است که باید همچنان در جهت ازدیاد نسل و تربیت فرزندان مؤمن و انقلابی بکوشیم.

وی با بیان اینکه توسعه انرژی هسته‌ای گوشه‌ای از پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: این پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های به‌وجود آمده نباید دستخوش تخریب قرار گرفته و در بازی‌های سیاسی مورد کم‌توجهی قرار گیرد. هنگامی که از مذاکرات انتقاد می‌شود، بحث مابه‌ازای امتیازاتی است که به دشمنان داده‌ایم که متأسفانه در قبال این همه امتیازات هیچ چیز نگرفته‌ایم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به اقدامات دشمن برای ضربه‌زدن به کشورمان تصریح کرد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که با تهدید و ترور و دیگر حربه‌ها و توطئه‌های گوناگون، دانشمندان جوان کشورمان را از مسیر توسعه علم منحرف سازند.

وی با بیان اینکه تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی سبب پیشرفت‌های صعودی در تمامی حوزه‌ها می‌شود، افزود: دانشمندان جوان کشورمان با تکیه بر این رکن اساسی به این پیشرفت‌ها رسیده‌اند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در موضوع رآکتور آب سنگین اراک هرگز قرارداد بهسازی آن منعقد نخواهد شد و چینی‌ها هم در حال بازی هستند و دولتمردان در گفت‌وگو با مردم سخنان خود را مرتب تغییر می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت دستیابی به انرژی هسته‌ای و توسعه در این حوزه، عنوان کرد: اگر مسئله‌ای مورد نیاز کشور است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی دولت‌ها یک هدف مشترک را به‌عنوان راهبرد نظام دنبال کنند تا از هدر رفت سرمایه‌ها در کشور جلوگیری شود.

عباسی با بیان اینکه رفتار و گفتار ترامپ مصرف داخلی دارد، خاطر نشان کرد: باید هوشیار و آگاه باشیم و بدانیم که آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا به دنبال چه اهدافی هستند، آن‌ها به‌دنبال شکستن اقتدار ایران اسلامی بوده و باید حواسمان باشد و با کشورهای حاشیه خلیج فارس با اقتدار برخورد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.