کرمان - محمد علی توحیدی گفت: در حال حاضر تأمین پرتقال مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال یکی از دغدغه های ماست و باید تدابیر لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید مردم اندیشیده شود.

تدابیر لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید مردم اندیشیده شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان صبح یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار و آرد و نان شهرستان کرمان با توجه به ضرورت تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام قبل از سال جدید گفت: بخش قابل توجهی از پرتقال شمال کشور در اثر سرمازدگی از بین رفته و در حال حاضر تأمین پرتقال مورد نیاز مردم در پایان سال یکی از دغدغه های ماست و باید تدابیر لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید مردم اندیشیده شود.

توحیدی با تأکید به وظیفه اصلی مسئولین در تأمین نیازهای اساسی مردم در شب عید خواستار رصد دقیق و واقعی قیمت ها در طول سال به ویژه ایام پایانی سال شد و افزود : قیمت اجناس وکالاهای اساسی و ضروری مردم بطور دقیق توسط کارشناسان دستگاه های متولی رصد شود و در جلسات جهت اتخاذ تصمیمات مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

توحیدی انعکاس واقعیت قیمت ها را از اهم موضوعات دانست و با اشاره به تصمیمات مسئولین کشور بر مبنای همین آمار و اطلاعات ارسالی ابراز داشت: وظیفه تک تک ماست که در تنظیم و کنترل بازار تمام تلاش خود را به کار بگیریم، امسال نیاز است مدیرانی که بیشتر با معیشت مردم سر و کار دارند با دقت بیشتری عمل کنند .

فرماندار کرمان گران فروشی ،احتکار و واسطه گری را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که تأثیر مستقیم در افزایش قیمت ها و ایجاد تنش در بازار دارد و از مسئولین متولی خواست با اینگونه از افراد که حق مردم را پایمال می کنند و زحمات سایر کسبه را زیر سئوال می برند برخورد قاطع کنند.

وی نقش واسطه های بازار در افزایش قیمت ها را از جمله موضوعاتی دانست که نیاز به برنامه ریزی دقیق برای حذف آنها دارد افزایش قیمت کالاها هیچ مبلغی به جیب تولید کننده نمی رود فقط جیب واسطه ها را پر می کند .
توحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت آرد و نان شهرستان و شهر کرمان پرداخت و خواستار نظارت هرچه بیشتر سازمان صنعت ، معدن و تجارت در این زمینه شد.

فرماندار کرمان از اتحادیه نانوایان خواست واحدهای نانوایی فاقد جواز را سریعاً طی نامه به اتاق اصناف معرفی کند تا پس معرفی به اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی اقدام قاطع و قانونی برای پلمپ نمودن این واحدها انجام دهد و تا زمان دریافت جواز از مراجع ذیصلاح همچنان این واحدها را بسته نگه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.