«تکلیف سکوت اما برای همه بود. از مدیر عامل تا تدارکات تیم. در اوج بی پولی ها و دعواهای قضایی هم شما نمی توانید یک مصاحبه اعتراضی از بازیکن یا سرمربی این باشگاه در آرشیوها پیدا کنید.»

سقوط « پیونگ یانگ» فوتبال ایران

قدس آنلاین - گروه ورزشی- جواد رستم زاده: دیوارهای قطور سکوت در باشگاهی که به پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) فوتبال ایران می ماند فرو ریخت. اتفاقی که در دور جدید مدیریت در این باشگاه قابل پیش بینی بود. پدیده ای ها در طول 4 سال از عمر موفقت آمیز خویش با توصیه مقام های ارشدشان از همان ابتدا سعی کردند جریان رسانه ای و اطلاعاتی در اردوی خود را به صفر برسانند. یادم هست در همان اولین و آخرین دیداری که رسانه ها با محسن پهلوان مقدم داشتند وی در پایان جلسه توصیه کرد بگذارید هر اتفاقی در داخل مجوعه ما می افتد داخل مجموعه حل و فصل شود و دشمن شاد نشویم.

این البته توصیه به رسانه ها بود و حکمی لازم الاجرا برای ارکان باشگاه. همین هم بود که مدیرعاملی برای این باشگاه انتخاب شد که با اخم های درهم کشیده به رسانه ها روی خوشی نشان نمی‌داد و از پرسش و پاسخ گریزان بود. باشگاه پدیده با تیزهوشی  با انتصاب منتقد ترین خبرنگار به عنوان مدیررسانه ای دو نشان را با یک تیر زد و... 

تکلیف سکوت اما برای همه بود. از مدیر عامل تا تدارکات تیم. در اوج بی پولی ها و دعواهای قضایی هم شما نمی توانید یک مصاحبه اعتراضی از بازیکن یا سرمربی این باشگاه در آرشیوها پیدا کنید. 
رعب و وحشت؟ تهدید و تنبیه ؟یا وفاداری و همکاری؟ هر چه بود باشگاه پدیده چون کره شمالی تمام ارتباطاتش با بیرون از باشگاه قطع بود.

در این میان میثاقیان به دلیل تمامیت خواهی و مرزبان به دلیل چند اعتراض کوچک مالی کنار گذاشته شدند و البته همچون حسین بادامکی پس از خروج از باشگاه حاضر نشدند در مورد اتفاقات و درگیری های داخل مجموعه لب باز کنند. این سکوت عمیق با این حال معنایش اوضاع به سامان در پدیده نبود. این را همه می دانستند.

با دگردیسی های اقتصادی در این مجموعه مدیریت جدید باشگاه ظاهرا برای اهداف اقتصادی – تبلیغاتی هم که شده پرده ها را کنار زد اما پنجره های خبری - اطلاعاتی باشگاه را باز نکردند. آمدن هادی برگی زر که خود سالهای گذشته روی نیمکت سرمربیگری نشسته بود به عنوان مدیرعامل همان روز اول این گمانه را تقویت کرد که باید منتظر باز شدن فنر حاشیه های سرکوب شده در این باشگاه باشیم. هر چه باشد دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند. آن هم دو پادشاهی که تاریخ نشان می‌دهد از هر نظری فرسنگ ها از هم دور بوده اند.  مهاجری و برگی زر بیشتر از یک ماه نتوانستند هم را تحمل کنند.

به همین دلیل در یک عصر سرد زمستانی فنر جنجال ها و حاشیه رها شد و آبروریزی که حتی در زمان حیات ابومسلم هم روی نداده بود گریبان پدیده را گرفت. سرمربی یک ساعته،اخراج مدیرعامل، مصاحبه های رگباری مقامات بالادستی،شکست پشت شکست، حکم قضایی، تهدید به افشاگری، تشکیل کادرفنی سایه و... 

حالا پدیده بلاتکلیف در خطر سقوط قرار دارد با کلی حرف و حدیث مدیریتی. دیروز خبری از پرویز مظلومی و برگی زر نبود. مهاجری دوباره کار را شروع کرد. اما باید منتظر ماند و دید آیا ثبات گذشته دوباره به این باشگاه بر می گردد و یا دود غلیظ گسست هیات مدیره به چشم فوتبال بخت برگشته خراسان خواهد . طعنه آمیز اینکه 72 ساعت بعد از سقوط پیونگ یانگ هیچ مقام رسمی در مورد سرنوشت مدیرعامل و هیات مدیره این باشگاه توضیحی نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.