کرمان - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: تاکنون هزار نیرو برای پروژه ترفیع گنبد، مقاوم سازی و کاهش حجم ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) و بازسازی اماکن مقدسه ازاستان کرمان به عراق اعزام شده اند.

۱۰۰۰کرمانی در پروژه احداث گنبد حرم امام حسین (ع) مشارکت دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، علی مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت : در پروژه مقاوم سازی حرم مطهر سیدالشهداء علیه السلام از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود.

مهاجری افزود: این تیم کار مطالعه پروژه،براورد نیازها، روش ها، مصالح، نقشه برداری جزء به جزء با محاسبه بسیاردقیق را ازسال ۸۹ تا ۹۴ انجام دادند که به جهت موفقیت در این پروژه درخواست شد همین تیم بازسازی را انجام دهند.

وی افزود: تخصص اصلی تیم فعلی، ترمیم بناهای قدیمی براساس آخرین تکنولوژی روز است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه مقاومت بتن بکار رفته حرم حسینی شامل گنبد و ستون ها بسیار بالا است افزود: بتون به کار رفته ضد انفجار است ودر هرمرحله مورد آزمایش قرار می گیرد.

مهاجری درادامه همچنین از توسعه فضای حرم مطهر امام حسین (ع) با لاغرسازی و مقاوم سازی دو ستون خبرداد.

وی ادامه داد: سنگ کاری، مقرنس کاری، گچبری و در نهایت آینه کاری این پروژه رو به اتمام است و بعد از آن ستون های سوم و چهارم انجام می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه برای ستون اول نه ماه وقت صرف شده است افزود: در ابتدا به برخی موارد اگاهی نداشتیم که این روند کار را کند کرده بود.

مهاجری با اشاره به اینکه مجموع بنای اولیه حرم مطهر امام حسین (ع) شامل قبه و غیره حدود هزار سال قدمت دارد افزود: بازسازی با تاکید بر حفظ هویت و اصالت بنا درحال انجام است.

وی کرامات امام حسین علیه السلام و عنایت خود حضرت در همه مراحل کار را تنها دلخوشی و انگیزه برای پیشبرد این پروژه مهم و حساس خواند و گفت: ما موارد عجیب و غریب زیادی در طول اجرای پروژه دیدیم و بسیاری از مشکلات و گره های کاری پس از زیارت و توسل به آن حضرت باز می شود.

مهاجری ضمن اعلام  موفقیت خیلی خوب در این پروژه، افزود : از سوی تولیت آستان مقدس کاظمین و سامرا درخواست شده تا همین تیم عتبه حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان  در حرم امامین جوادین و امامین عسکریین نیز کار بازسازی را انجام دهند، که این پیشنهاد در دست بررسی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.