کرمان - مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودبار گفت: درمناطق جنوب کرمان می توان اوج محرومیت را دید، جوانان رودباری می خواهند در این مناطق فعالیت های جهادی جهت رفع محرومیت داشته باشند اما متاسفانه مسئولین سد راه اردوهای جهادی هستند و از این ظرفیت بالای جوانان استفاده نمی کنند.

مسئولان از ظرفیت جوانان در اردوهای جهادی استفاده نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین علیرضاسلندری مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودبار در رابطه با حجم انبوه مشکلات در برگزاری اردوهای جهادی منطقه رودبار گفت:علیرغم وجود حجم انبوهی از مشکلات و محرومیت ها در منطقه رودبار جنوب ما با عدم روحیه جهادی مسئولین منطقه روبرو هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودبار افزود: با بررسی های انجام شده می توان ملاحظه کرد بسیاری از مشکلات مردم با روحیه جهادی جوانان منطقه و با کمترین هزینه در روستاها قابل حل است اما متاسفانه مسئولین نگاه جهادی ندارند و فقط از سپاه و بسیج استفاده ابزاری می کنند که این نشات گرفته از روحیه دوگانه این افراد است.

وی اذعان کرد: خوشبختانه عوامل سپاه همچون قرارگاه خاتم و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در بسیاری از مناطق جنوب استان کرمان کارهای بزرگی را انجام داده اند اما مسئولین منطقه فقط با این شعار که ما بسیجی هستیم و به فکر مردم منطقه؛ سدِ راه جوانان جهادی می شوند و با محافظه کاری و عدم همکاری، مشکلات بسیاری را برای نیروهای جهادی ایجاد میکنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان جهادی با کمترین امکانات بیشترین بازده را دارند ادامه داد: جوانان جهادی با ظرفیت فوق العاده ای که در شهرستان خودشان دارند کارهایی از قبیل ساخت مسجد، مدرسه، سرویس بهداشتی و تعمیر قنات و آب رسانی را در مناطق محروم از جمله منطقه میرفرهاد، روستاهای توکل آباد، حسن آباد و زهکلوت انجام داده اند.

سلندری توضیح داد:درمناطق جنوب کرمان می توان اوج محرومیت را دید در یک روستا ۶۰ خانوار کپرنشین داریم که تمام داراییشان با یک کبریت آتش گرفته و نابود می شود؛ جوانان رودباری می خواهند در این مناطق فعالیت های جهادی جهت رفع محرومیت داشته باشند اما متاسفانه مسئولین سد راه اردوهای جهادی هستند و از این ظرفیت بالای جوانان استفاده نمی کنند

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودبار در رابطه با گروه جهادی رودبار تشریح کرد: گروه جهادی ما حدود ۶۰ نفر است که ۳۰ خواهر و ۳۰ نفر از برادران در این گروه فعالیت می کنند و کمترین کاری که مسئولین می توانند انجام دهند بحث اسکان این گروه است که از همین هم دریغ می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی توسط برادران و کارهای فرهنگی توسط خواهران صورت می گیرد ادامه داد:خواهران ما فعالیت های خودشان را در زمینه های آموزشی و کمک درسی و آموزش صنایع دستی به دختران و زنان منطقه انجام می دهند و برادران نیز در شفیت صبح کارهای عمرانی و در شفیت عصر به فعالیت های فرهنگی در مدارس و مساجد مشغولند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودبار توضیح داد:اسکان هم با توجه به اینکه  قبلا هماهنگی شده بود اما متاسفانه یک روز به اردو جهادی در منطقه همکاری نکردند,لازم به ذکر است ما کاری که انجام می دهیم برای خدا و رضایت خداوند  و مردم است و همه حیطه کارهای ما حرکت در پیشبرد اقتصاد مقاومتی است.

سلندری در پایان افزود :مسئولین در خیلی از مواقع قول های زیادی به ما دادند که بتوانیم  حتی مسیرهای صعب العبور  را درست کنیم  اما متاسفانه زیر قولشان زدند، کاش حداقل قولی را که می دانند عملی می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.