جشنواره ترتیل برتر اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ و همزمان با نشست شورای عالی قرآن توسط این شورا برگزار می‌شود.

جشنواره ترتیل برتر توسط شورای عالی قرآن برگزار می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  با توجه به این­که موضوع تلاوت ترتیل قرآن در دستور کار سیزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در اردیبهشت‌ماه سال آینده قرار دارد، پس از بحث و بررسی­‌های مفصل کارشناسی در دبیرخانه نشست، مقرر شد به منظور شناسایی استعدادهای ویژه در این عرصه و تولید آثار فاخر و الگو در تلاوت ترتیل، این جشنواره برگزار شود.

علاقه‌مندان با مطالعه دقیق مفاد فراخوان جشنواره، نسبت به اجرا و ارسال آثار خود ظرف مدت حدود دو ماه اقدام کنند.

قاریان ایران اسلامی در قرائت ترتیل قرآن کریم باید به تدریج به سمت ایجاد سبک مستقل و متناسب با ذائقه مردم کشورمان حرکت کنند که چنین برنامه­‌هایی، گامی در این راستاست.

به منظور ساماندهی و گسترش قرائت قرآن کریم به روش ترتیل در جمهوری اسلامی ایران و تولید آثار فاخر و الگو در این عرصه نورانی، «جشنواره ترتیل برتر» برگزار خواهد شد.

مرتّلین ممتاز سراسر کشور می­توانند نمونه تلاوت ترتیل خود را تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ به دبیرخانه سیزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ارسال کنند.

قابل ذکر است که رعایت ضوابط واصول قرائت در اجرای ترتیل در بخش­های صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتداء مورد تأکید بوده، لکن ابداع و نوآوری به ویژه در لحن، از امتیازات اجرا محسوب می­‌شود و از اهمیت خاصّی برخوردار است.

مرتّلین گرامی، باید فایل صوتی مربوط را از طریق رایانامه و یا تلگرام به دبیرخانه نشست ارسال نمایند.

قطعات تلاوت

سوره بقره از آیه ۲۳۸ تا پایان و سوره طه

ضبط ترتیل در استودیو همراه با افکتِ مناسب و یا بدون افکت مورد پذیرش است. البته پردازش­های تصنّعی روی صدا مورد پذیرش نیست.

از مرتّلانی که در این جشنواره برگزیده ­شوند، جهت اجرای حضوری در صحن نشست سیزدهم، دعوت به عمل خواهد آمد.

شرکت­‌کنندگان در جشنواره باید آثار خود را از طریق شماره تلگرامی شورای عالی قرآن به شماره ۰۹۱۲۱۰۸۳۶۲۶ و یا رایانامه info@ shora.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.