گیلان- سرهنگ محمدرضا محمدی با نوید به مردم و زنگ خطر برای متخلفان اظهار کرد: طی مصوبات انجام شده در شورای ترافیک استان شهر رشت بزودی جزو شهرهای هوشمند کشور درحوزه نظارت تصویری قرار می گیرد.

رشت جزو شهرهای هوشمند کشور در حوزه نظارت تصویری قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ محمدرضا محمدی ظهر روز یکشنبه در نشست خبری در مقر پلیس راهنمائی و رانندگی استان گیلان، گفت: راه اندازی تعداد ۴۰۰ الی ۵۰۰ دستگاه دوربین در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ به همراه یک مرکز پویا و فعال که اکثر معابر اصلی وتمامی تخلفات رانندگی در حوزه های امنیتی و ترافیکی را پوشش می دهد.

وی در ادامه افزود: این خبر می تواند نوید بخش رعایت کنندگان قوانین رانندگی و زنگ خطر برای متخلفینی که دیگر کوچکترین تخلفی از چشم دوربین ها و پلیس پوشیده نخواهد بود،محسوب شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به آمار راهنمائی و رانندگی در ده ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته گفت: در حوزه ترافیک بیشتر هم و غم پلیس راهور کاهش تصادفت و بحث التزام بخشی به ترافیک است.

وی با اشاره به نگرانی پلیس در خصوص فوت شدگان موتورسوار و عابرین پیاده اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در حوزه ها درون شهری ۹ درصد افزایش تصادفات فوتی را شاهد بودیم و ۴۷ درصد متوفیان ما موتورسواران بوده و ۴۵ درصد شامل عابرین پیاده می باشد.

رئیس پلیس راهور گیلان تصریح کرد: از آنجائیکه قوانین بازدارنده برای عابرین پیاده وجود ندارد لذا فقط میتوان در حوزه آموزش ورود کرد که تا حد زیادی با آموزش مهد های کودک و مدارس و مساجد توانستیم تاثیر گذار باشیم.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه علت اصلی تصادفات عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم می باشد، افزود: سه درصد در تصادفات جرحی کاهش داشتیم و بیشترین تصادفات بین ساعت ۱۶ الی ۲۲ شب که ۴۱ درصد تصادفات را در این بازده زمانی شاهد هستیم.

وی در حوزه ضبط گواهی نامه های رانندگان بعلت اخذ نمرات منفی ۹۳ جلد عنوان کرد و افزود:  براساس ماده ۷ قاونو راهنمائی و رانندگی اگرچنانچه راننده ای نمرات منفی به عدد ۳۰ برساند سه ماه ضبط گواهی نامه، چنانچه سقف نمرات منفی مجددا به عدد۲۵ رسیده باشد ۶ماه ضبط گواهینامه و ۹۰هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: چنانچه راننده ای در مرحله سوم اگر سقف نمرات منفی راننده متخلف به عدد ۲۰ برسد گواهینامه وی ابطال و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اعمال قانون خواهد شد و راننده برای دریافت گواهینامه باید مجدد از ابتدا طبق قانون اقدام نماید.

وی تعداد صدور گواهی نامه در ده ماهه نخست امسال را تعداد ۶۰۳۰۳ جلد عنوان کرد و افزود: گواهینامه پایه سوم بیشترین و گواهینامه ویژه کمترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راهور استان گیلان تعداد تخلفات رانندگی را ۸۱۲۱۸۵ فقره عنوان کرد و افزود: این تخلفات شامل پارک دوبله، صحبت با تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از کلاه ایمنی، مسافربری با خودرو پلاک شخصی، دودی بودن شیشه های خودرو می باشند.

سرهنگ محمدرضا محمدی سامانه ۱۹۷ را جهت تماس و تقدیر و انتقاد از پلیس راهور معرفی کردو افزود: در ده ماهه نخست امسال در مقایسه با سال قبل ۱ درصد افزایش پیشنهاد، ۸درصد کاهش انتقاد و ۵۵ درصد تقدیر از پلیس راهور را داشته ایم که تمامی این تماسها در سامانه ۱۹۷ ثبت شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.