تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور گفت: برای معالجه این اقتصاد، مقام معظم رهبری دستوراتی مبنی بر اقتصاد مقاومتی صادر کردند که در این زمینه باید به کاهش واردات، ارتقاء خودکفایی و کارآفرینی توجه کرد.

اقتصاد بیمار کشور با « اقتصاد مقاومتی» درمان می‌شود /  به اصلاح الگوی مصرف اهمیت بدهیم

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر یکشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه سبک زندگی ایرانی - اسلامی با عنوان «روی خط زندگی» با بیان اینکه از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین ارکان ایجاد تمدن نوین اسلامی، آشنایی با سبک زندگی اسلامی است و تا زمانی که مردم و مسئولان به سبک زندگی و تعامل آشنایی نداشته باشند، ایجاد چنین تمدن نوینی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: معنای سبک زندگی عبارت است از نحوه چگونه زیستن انسان‌ها از طریق منابع عقل و شرع، به‌گونه‌ای که اسلام، انسان را به سمت زندگانی باشرفانه و با فضیلت به عبارتی حیات طیبه دعوت کرده است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیا اینکه خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، حیات طیبه مرحمت می‌کند، تصریح کرد: دین مقدس اسلام از گهواره تا گور یعنی از ابتدای زندگی تا خاتمه، دستوراتی جامع و کامل درباره نحوه زندگی صادر کرده و مقام معظم رهبری نیز در سال‌های متمادی روی مسئله سبک زندگی تاکیدات فراوانی داشتند، بنابراین دانشگاهیان، روحانیان و فرهیختگان موظفند برای تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

وی در ادامه به انواع سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: ازدواج، کسب‌وکار، نوع مسکن، پوشش، سلامت، اهمیت نظافت، رفتار با پدر و مادر، همسر و تربیت اولاد، رفتار با همسایه، هم‌وطن و هم‌نوعان نمونه‌هایی از سبک زندگی الگوهای رفتاری شهروندان در حوزه‌های مختلف زندگی است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به شرایط بیمارگونه اقتصاد کشور اظهار داشت: برای معالجه این اقتصاد، مقام معظم رهبری دستوراتی مبنی بر اقتصاد مقاومتی صادر کردند که در این زمینه باید به کاهش واردات و ارتقای خودکفایی و کارآفرینی توجه کرد. 

وی بر مسئله اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: نباید تنها به تولید اهتمام ورزید چراکه اگر به الگوی مصرف اهمیت ندهیم دچار مشکل خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: سه نوع الگوی مصرف در اسلام وجود دارد یکی الگوی مصرف بخیلانه که باعث اختلال در زندگی می‌شود، دیگری الگوی مصرف مُصرفانه که مورد مذمت قرار گرفته و دیگری مصرف معتدلانه که انسان را به تعالی می‌رساند.

وی با بیان اینکه تمام کمال انسان به دین‌شناسی، صبر و استقامت و مصرف معتدلانه در تمام شئون زندگی بستگی دارد، ادامه داد: این نمایشگاه که توسط شهرداری تبریز دایر شده، نمایشگاه مفیدی است و نمونه‌هایی از سبک زندگی در این نمایشگاه در معرض ارائه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.