معاون وزیر بهداشت با اشاره به انجام ۱۰۲ میلیون بار ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی در کلینیک‌های ویژه، گفت: از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت ۱.۵ میلیون زایمان طبیعی رایگان انجام شده است.

۱.۵ میلیون زایمان طبیعی رایگان / حفاظت از جیب مردم

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد آقاجانی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به حوزه سلامت اظهار داشت: تغییر نگرش سیاستگذاران کلان در کشور باعث شد تا حوزه سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مجری برنامه‌های دولت است، افزود: طی این سه سال مردم حوزه سلامت را بیشتر با برنامه‌های تحول سلامت شناختند و این طرح با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم بابت دریافت خدمات درمانی، ارتقا عدالت در دسترسی به خدمات درمانی، ارتقاء عدالت در دسترسی خدمات و توسعه زیر ساخت های سلامت شروع به کار کرد.

آقاجانی با بیان اینکه تا کنون در راستای طرح تحول سلامت ۲۱ میلیون ایرانی از خدمات بستری در بیمارستانها بهره مند شده اند، گفت: میزان پرداختی از جیب مردم از ۳۸ درصد به ۳ تا ۶ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به حفاظت ۷۷ درصدی مردم در مقابل هزینه‌های ناشی از درمان طی برنامه تحول سلامت، گفت: در راستای این طرح، بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

آقاجانی با اشاره به انجام ۱۰۲ میلیون بار ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی در کلینیک‌های ویژه، گفت: از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت ۱۰۵ میلیون زایمان طبیعی رایگان انجام شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص به ۳ برابر رسیده است، افزود: ۶ هزار پزشک در ۳۰۱ در مناطق کمتر توسعه یافته به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند.

آقاجانی با اشاره به ارائه خدمات درمانی در شیفت شب ۸۴۳ پزشک در ۱۹ رشته تخصصی در ۴۱۲ بیمارستان، گفت: ۱۰۲ میلیون بار ویزیت تخصصی در خدمات سرپایی در ۶۵۸ پلی کلینیک تخصصی در ۳۸۵ شهر انجام شده است.

به گزارش وزارت بهداشت - وی ضمن اشاره به انجام بیش از سه هزار سورت پرواز تاکنون گفت: بیش از ۵۵۰۰ بیمار اورژانسی و مصدوم از این طریق به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بازسازی و نوسازی ۴۰ هزار تخت بیمارستانی گفت: این اقدام باعث شد تا به لحاظ فضای فیزیکی و هتلینگ ۵۰ درصد تخت‌ها نوسازی شوند.

آقاجانی یکی از اهداف بلند دولت یازدهم را راه اندازی بیمارستان‌های جدید بیان کرد و افزود: ۱۴ هزار تخت بیمارستانی جدید تاکنون افتتاح شد و در تلاش هستیم تا ۷۷ بیمارستان جدید تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد و تا پایان این دولت می‌خواهیم ۲۳ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کنیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۷۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای گفت: در اورژانس بیمارستانی ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان های اصلی در حال احداث است و یا به بهر ه برداری خواهد رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی تخت‌های ویژه از راه اندازی ۲۵۰۰ تخت آی سی یو بزرگسال، کودک و نوزاد خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.