دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ابتکار سیاسی سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه، می تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحرانهای منطقه ای بابهره گیری از ظرفیتهای بومی مورد استفاده قرار گیرد.

راه حل نظامی در برابر گروه های مسلحانه موثر است /  ابتکار سیاسی سه جانبه  و برگزاری اجلاس آستانه، الگوی پایان دادن به بحرانهای منطقه ای

به گزارش «قدس آنلاین»،  الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه که به تهران سفر کرده است ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه و همکاری ها مشترک در مقابله با تروریسم گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به تامین بخش عمده ای از اهداف ترسیم شده برای اجلاس آستانه، بر نقش مثبت همکاریهای ایران و روسیه  برای تثبیت موفقیت های میدانی و همچنین طراحی و اجرای ابتکارات سیاسی  تاکید کرد.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به پیگیری راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می داند و راه حل نظامی را صرفا در برابر گروه هایی که حاضر به کنار گذاشتن سلاح نیستند موثر می داند.

دریابان شمخانی گفت: تا زمانی که عناصر داعش و النصره و گروه های وابسته به آن ها در سوریه حضور داشته و از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت و پشتیبانی شوند، راه حل سیاسی و صلح برای سوریه و منطقه دست یافتنی نخواهد بود.

وی با اشاره به اظهارات برخی مقامات کشورهای منطقه مبنی بر نگرانی از  ابتکار سیاسی سه جانبه ایران، روسیه  وترکیه خاطر نشان کرد: نگرانی این کشورها به دلیل دلسوزی برای مردم سوریه نیست بلکه به دلیل از دست رفتن ظرفیت گروه های تروریستی مورد حمایت انها ست.

شمخانی افزود: به طور قطع این کشورها در صورت عدم تغییر رفتارشان، نمی توانند نقش سازنده ای در روند سیاسی برای آینده منطقه داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان داشت: ابتکار سیاسی سه جانبه  و برگزاری اجلاس آستانه، روش موفقی است که می تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحرانهای منطقه ای بابهره گیری از ظرفیتهای بومی مورد استفاده قرار گیرد.  

الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات با حمایت از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی ایجاد صلح در سوریه، برگراری موفق اجلاس آستانه را دستاوردی قابل توجه برای تداوم ابتکارات سیاسی سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه عنوان کرد.

وی افزود؛   همکاریهای میدانی ایران، روسیه و سوریه برعلیه تروریست ها و گروههایی که به راه حل سیاسی پایبند نباشند ادامه خواهد یافت و گفتگوهای سیاسی خللی در روند مبارزه با تروریستهای مسلح ایجاد نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.