رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عزم دولت در توسعه اقتصادی تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان است.

عزم دولت در توسعه اقتصادی تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان امروز در مراسم رونمایی از طرحهای خاتمه یافته صندوق نوآوری و شکوفایی به شرایط عمومی اقتصاد ایران در سال گذشته نیم نگاهی داشت و اظهار کرد: همه شرایط عمومی اقتصاد ایران را در سال گذشته می‌دانیم؛ دورانی که سقوط قیمت نفت بود و شرایط تحریمی ادامه داشت اما دولت روی عزم خود مبنی بر کمک به شرکتهای دانش‌بنیان تردید نکرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه از آغاز به کار دولت مصوبات قانونی برای تامین اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی وجود داشت که اجرایی نشده بود، گفت: از همان سال 92 حمایت و اجرای مصوبات را آغاز کردیم و این شرایط ادامه داشت تا اینکه امروز در کمیسیون هیئت امنای این صندوق که قبل از برگزاری این مراسم تشکیل شد، آماری امیدوارکننده از آغاز به کار این صندوق ارائه شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارشی که رئیس این صندوق ارائه کرد بیش از 1718 طرح تدبیری از میان 2700 درخواست تسهیلاتی در این صندوق وجود دارد.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه عزم دولت در نگاه به توسعه اقتصادی کشور تاکید قطعی بر اقتصاد دانش بنیان است، یادآور شد: نگاه پیشرانی به دانش‌بنیانها داریم و در شرایطی که برخی جاهلانه خود را از مغزهای خلاق محروم می‌کنند، ما در ایران آغوش می‌گشاییم و شرایط را برای ایده‌های نو مساعدتر می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این راستا نهادهای عمومی و سازمانهای اقتصادی باید هماهنگی هدفمندی را با یکدیگر داشته باشند، گفت: نگاه دولت در برنامه ششم توسعه مبنی بر همین اولویتهاست و امیدواریم با کاهش مقررات زائد، مقررات کسب و کار را درباره شرکتهای دانش‌بنیان با تسهیلات پنجره واحد دنبال کنیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به انتقال پیام چنین مراسمی به تراکم بیکاران فارغ‌التحصیل در کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم که پیام چنین مراسمی به آنها برسد تا بتوانند امیدوارانه‌تر به آینده بنگرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.