۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 500629

غذاهایی که چرب و پر روغن هستند، علاوه بر اینکه مقدار زیادی کالری وارد بدن می‌کنند و موجب چاقی و انباشت چربی می‌شوند،‌ متابولیسم بدن را کاهش می‌دهند.

تأثیر مواد غذایی در چربی‌سوزی بدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس،  آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده حتی خوردن یک ساندویچ که محتوای داخلش برای سرخ‌شدن از روغن زیادی بهره گرفته است، می‌تواند چربی‌سوزی بدن را تا حد زیادی کاهش دهد و موجب چاقی شود. 

بر اساس یافته‌های جدید، غذاهایی که چرب و پر روغن هستند، علاوه بر اینکه مقدار زیادی کالری وارد بدن می‌کنند و موجب چاقی و انباشت چربی می‌شوند،‌ متابولیسم بدن را کاهش می‌دهند و در آینده نه چندان دور فرد متوجه می‌شود با وجود اینکه غذاهای چربی میل نمی‌کند، اما رژیم هم در بدنش جوابگو نیست که این عامل به تأثیر منفی مواد غذایی چرب در سرعت متابولیسم برمی‌گردد و بدن را در کالری‌سوزی دچار توقف می‌کند. 

بر همین اساس خوردن غذاهای فست‌فود می‌تواند برای بعضی از افراد بحران ایجاد کند علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است غذاهای چرب می‌تواند بیماری‌های کبدی و دیابت ایجاد کند. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در ایجاد سرطان کبد نیز چربی اضافه‌ای است که بدن دریافت می‌کند. 

هم‌چنین مواد غذایی چرب می‌تواند حساسیت به انسولین را کاهش دهد و سطح چربی‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.