۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: 500743

وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف فعالیتهای سامانه پنجره واحد گمرکی شد که در سال ۹۳ با هدف مقابله با قاچاق کالا راه اندازی شده بود.

جزئیات نامه وزیر صنعت به طیب نیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت در نامه‌ای به علی طیب نیا وزیر اقتصاد خواستار توقف فعالیت سامانه پنجره واحد گمرکی شد.
وزیر صنعت در این نامه با اشاره به بهره برداری از سامانه جامع یکپارچه مجوزها، از وزیر اقتصاد خواسته است ادامه فعالیت سامانه جامع گمرکی متوقف شود.
بر اساس قانون کلیه فعالیتهای مربوط به تجارت بایستی با محوریت سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صنعت صورت گیرد. اما با توجه به عدم بهره برداری کامل از این سامانه هیئت دولت تصمیم گرفت، فعالیتهای تجاری تا گمرک به وسیله پنجره واحد گمرکی و امور تجاری بعد از گمرک توسط سامانه جامع تجارت و زیر سیستمهای آن انجام گیرد.
بر اساس این نامه وزیر صنعت از طیب نیا خواسته است، گمرک ایران اطلاعات مربوط به درخواست مجوز جهت ترخیص کالا در فرایندهای واردات، صادرات و ترانزیت به سامانه جامع ارسال کندو نتیاج مورد نیاز را به صورت سیستمی از این سیستم دریافت نماید.
پیش از بهره برداری سامانه وزارت صنعت گمرک ایران می توانست به صورت مستقل اطلاعات مورد نیاز برای ترخیص را ازدستگاههای مرتبط دریافت نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.