مشهد- استاندار خراسان رضوی مشکلات اجرایی را یکی از دلایل عدم استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده‌ایم.

کلید قفل مشکلات حاشیه شهر مشهد استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی نهادهاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت: ما با یک هماهنگی بین دستگاهی، آرامشی برای تصمیم‌گیری و اعتماد فعالان بخش اقتصادی ایجاد کردیم تا سرمایه گذاران این بخش جرأت کنند و سرمایه‌ها را روانه بخش اقتصادی کنند.

علیرضا رشیدیان با اشاره به تأیید این ادعا در صحبت‌های سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت افزود: البته این به معنای میزان پولی که به بخش اقتصادی آورده شده نیست.

به گفته وی بزرگترین کاری که دولت برای حاشیه شهر نیز دنبال کرده استفاده از ظرفیت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی به بازدیدهای هر روز جمعه از حاشیه شهر اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه ماحصل این بازدید بوده آشکار شدن مشکلات اجراست که تنها راه حل آن‌ها هم استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی است.
به گفته وی مثلاً در حاشیه شهر سپاه زمین ندارد اما سوله دارد یا اینکه در جایی دیگر زمین دارد امکانات ورزشی ندارد که اگر اینها را کنار هم بگذاریم نتیجه قطعاً رسیدن به هدف مطلوب خواهد بود.

تشکیل شورای دانشگاهی برای استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی

استاندار خراسان رضوی در ادامه تشکیل شورای دانشگاهی را اولین گام در جهت استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی استان یاد کرد و گفت: خوشبختانه با شکل‌گیری این شورا گام‌های ارزشمندی در جهت تعامل ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برداشته شده است به گونه‌ای که رفع مشکلاتی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده، اشتغال، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه‌ها تقسیم کار شده است.

وی از قبول مسؤولیت دبیرخانه بحران آب استان توسط دانشگاه فردوسی خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مسؤولیت حاشیه شهر و دانشگاه پیام نور هم مسأله آسیب‌های اجتماعی را پذیرفته‌اند.

رشیدیان با بیان اینکه با تشکیل این شورا، به جای تولید علم برای علم، توانسته‌ایم تولید علم را برای حل معضلات بکار بگیریم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها به عنوان مکمل یکدیگر اظهار داشت: اگر تبادل کنیم و انحصاری در کار نباشد شاهد ارتقای نظام و اعتلای وضعیت مردم خواهیم بود.
وی با ابراز خرسندی از فضای علمی مطلوب حاکم بر استان خراسان رضوی گفت: طراحی برنامه‌های بلند مدت در جهت رفع مشکلات استان توسط مراکز دانشگاهی اولین دستاورد این تعاملات بوده است.

ساخت ۵۴ هزار مسکن مهر

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به پرونده درخشان دولت یازدهم در مسکن مهر نیز گفت: نمی‌خواهیم بگوییم دولت دهم برای مسکن مهر کاری نکرده چراکه آن دولت اصلاً مبتکر مسکن مهر بوده است.

رشیدیان با بیان اینکه تمام واحدهایی که در دوره دولت قبل به عنوان مسکن مهر ساخته شد ۳۳ هزار واحد بود، افزود: این در حالی است که دولت یازدهم طی سه سال اخیر ۵۴ هزار واحد ساخته و تحویل داده است.

وی در بحث مقایسه تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر هم به افتخاری دیگری برای دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال تنها در گلبهار دولت قبل ۳ مدرسه ساخته بود که این رقم به ۱۰ مدرسه در این دولت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷ مسجد نیز در راستای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر استان ساخته شده گفت: برای تأمین فضای سبز شهرهای جدید نیز بتازگی ۷۰ هزار اصله نهال غرس شده است.

وی یکی از مشکلات اساسی هر شهر جدید را هویت دینی، انقلابی و فرهنگی ذکر کرد و افزود: این در حالی است که در گلبهار المانی برای شهدای گمنام آن جا ساخته شده که ظرفیت تبدیل به هویت این شهر را دارد.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تامین روشنایی گلبهار خبر داد و گفت: امسال ۱۵ اتوبوس جدید نیز برای ناوگان حمل و نقل عمومی گلبهار خریداری شده که ۵ اتوبوس از این تعداد در آینده نزدیک تحویل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.