۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 500864

یک هیأت نظامی لیبی متشکل از افسران اتاق عملیات «البنیان المرصوص» وابسته به دولت وفاق ملی در سفر به الجزایر با مقامات این کشور دیدار کرد.

سفر هیأت نظامی لیبی به الجزایر

به گزارش "قدس آنلاین"؛ وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالقادر مساهل» وزیر امور کشورهای آفریقایی و اتحادیه عرب، در پایتخت الجزایر با هیأتی از افسران لیبیایی اتاق عملیات «البنیان المرصوص» به فرماندهی ژنرال محمد الغسری دیدار کرد.

خبرگزاری الجزایر افزود که مساهل در این دیدار دستآوردهای نظامی لیبی در راستای مبارزه با تروریسم در دو شهر سرت و بنغازی و همچنین تعدادی از شهرهای دیگر لیبی را ستود.

در این بیانیه به نقل از هیأت لیبی به ایفای نقش مؤثر و ثابت الجزایر در پیدا کردن راه حل سیاسی بحران لیبی در چارچوب توافق لیبی امضاشده در دسامبر سال 2015 تحت نظارت سازمان ملل اشاره شده است.

هیأت لیبی همچنین گزارش جامعی از عملیات نظامی این کشور به خصوص برای آزادسازی شهر سرت از اشغال گروه‌های تروریستی ارإئه کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که دیدار امروز در چارچوب راهکار و ابزارهای لازم برای تقویت گفت‌وگوی جامع لیبی برای یافتن راهکار سیاسی توافقی و آشتی ملی لیبی صورت گرفت.

الجزایر جزء گروه کشورهای همسایه لیبی متشکل از مصر، سودان، چاد، نیجر و تونس است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.