خرم آباد – استاندار لرستان گفت: اگر تسهیلات ازدواج برای خرید اسباب و اثاثیه ای که کالای داخلی کشور بوده خرج شده باشد، هنر کرده ایم در غیر اینصورت پول کشور با خرید کالای غیر ایرانی به صورت ارز خارج می شود.

تسهیلات ازدواج صرف خرید کالاهای داخلی شود

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند صبح دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان، با تاکید بر اینکه باید روی چگونگی مصرف تسهیلات پرداختی ازدواج در استان نظارت صورت گیرد، اظهار داشت: طی امسال ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در لرستان پرداخت شده که رقم قابل قبولی است ولی اگر روی پرداخت این تسهیلات نظارت نشود و زوج ها با این پول کالای خارجی یا قاچاق خریداری کرده باشند، کوتاهی کرده ایم.

وی افزود: اگر تسهیلات ازدواج برای خرید اسباب و اثاثیه ایی که کالای داخلی کشور بوده خرج شده باشد، هنر کرده ایم در غیر اینصورت پول کشور با خرید کالای غیرایرانی بصورت ارز خارج می شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برابر با پول ساخت یک کارخانه است، تصریح کرد: اگر خروجی این پول به نفع استان نباشد ضرر کرده ایم.

بازوند افزود: یکی از شروط برای افزایش وام ازدواج از سه میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان این بود که زوج های جوان با پول آن کالاهای ساخت داخل را خریداری کنند حال بانک ها در این زمینه چگونه نظارت می کنند جای سوال است.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۱۶ هزار جوان لرستانی در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند، بیان داشت: در جلسه قبلی نیز تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات ازدواج ۱۶ هزار نفر بود و درحالیکه میزان پرداختی ها در این زمینه طی ماه های اخیر مناسب بوده است این امر نشان می دهد ازدواج در استان سیر صعودی داشته است.

استانداری لرستان با اشاره به اینکه طی امسال ۳۲ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده اند، افزود: سیر صعودی ازدواج در لرستان امیدوار کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.