بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در برنامه ششم توسعه بهزیستی مکلف به کاهش آمار کودکان خیابانی شده است که تحقق این امر مستلزم اجرای برنامه های اصولی کوتاه مدت٬ میان مدت و بلندمدت است.

کاهش کودکان خیابانی مستلزم اجرایی کردن برنامه های اصولی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی در دومین جلسه کمیته استانی ساماندهی کودکان خیابانی استان، اظهار کرد: یکی از نقاط تمایز انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلابهای دنیا آزادی و استقلال به معنای واقعی کلمه است که حق آزادی برای زنان و خانواده و همه افراد جامعه را به رسمیت شناخته و برای رسیدن به توسعه نیازهای کشور به شرق و غرب را از بین برده است.

وی افزود: بهزیستی استان بدنبال اجرایی کردن یک طرح جامع علمی و مدون کارشناسی شده است تا با شناسایی عوامل بوجود آمدن کودکان خیابانی گامی مثبت در کاهش آمار این کودکان و آسیب های مربوطه بردارد.

قربانی با اشاره به اینکه مجوز تأسیس مراکز نگهداری کودکان ۷ تا ۱۸ سال معتاد صادر شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ با استعلام از کمیته امداد٬ فرایند شناسایی کودکان معتاد٬ ارائه راههای ترک اعتیاد کودکان خیابانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهد کاهش چشمگیری در آمار کودکان خیابانی خواهیم بود.

مدیرکل امور اجتماعی بانوان استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه با اشاره به اینکه باید نگران خشونت های پنهان کودکان باشیم٬ افزود: با ورود کودکان به میادین ورزشی٬ محیطهای شاد٬ سالنهای تئاتر و بازی میتوانیم تأثیر بسزایی در کاهش آسیب برای کودکان خیابانی داشته باشیم.

فریبا باقری با بیان اینکه کودکان امروز خشن هستند و در دوست یابی دچار ضعف میشوند٬ گفت: احترام به کودکان خیابانی٬ ارائه کارتهای اخلاق و مشوق هایی که موجب دیده شدن بیشتر آنها در جامعه می شود هویت گمشده آنها را باز می گرداند.

وی تصریح کرد : تربیت و نقش بهداشت جسم و روان و بازیهای کودکانه تأثیر مستقیم بر سلامت روان کودکان دارد که حتی می توانیم بجای پرداخت پول و یا لباس و وعده غذایی به این کودکان گل هدیه داد تا عزت نفس پیدا کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان شمالی نیز در ادامه یادآور شد: خراسان شمالی استان بزرگ و پرجمعیتی نیست که نتوانیم به راحتی کودکان خیابانی و آسیبهای اجتماعی را کنترل کنیم و یا کاهش دهیم.

محجوب با اشاره به اینکه تیم اورژانس ۱۲۳ بهزیستی با همکاری و نظارت گشتهای انتظامی می توانند در شناسایی کودکان خیابانی اقدامات خوبی انجام دهند٬ گفت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ برخورد شهروندان با کودکان خیابانی تلاش کنیم تا این کودکان در جامعه به انزوا کشیده نشوند و برخورد با کودکان خیابانی در سطح جامعه برخورد عاطفی باشد.

وی از ورود کودکان دارای والد به مراکز تحت نظر بهزیستی و نگهداری کودکان خیابانی دارای والد در مراکز شبانه روزی نیز انتقاد کرد و افزود: ورود و نگهداری کودکان دارای والد نیز آسیب محسوب می شود و مراکز نگهداری روزانه کودکان خیابانی باید در کنار مراکز شبانه فعالیت مستمر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.