کرمان- استاندار کرمان در آیین بزرگداشت آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی خواستار برگزاری نکوداشت آیت الله جعفری در آینده نزدیک شد.

 آئین بزرگداشت  آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان،  علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر دوشنبه در آئین بزرگداشت خاندان احمدی با محوریت آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم، افزود: برپایی برنامه نکوداشت علماء و بزرگان علم و ادب کرمانی در قید حیات در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه در زمان قید حیات بزرگان، باید قدردان آنها بود، یادآورشد: امید می رود این مساله در کرمان با برگزاری چنین آئین هایی، به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

استاندار کرمان خواستار برگزاری آئین نکوداشت آیت الله جعفری در آینده نزدیک شد و خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت خدمات چندین دهه آیت الله سید یحیی جعفری، آئین نکوداشت ایشان در کرمان برگزار می گردد.

رزم حسینی از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت: بزرگ اندیشمندانی همچون حضرات آیات موحدی کرمانی، هاشمی رفسنجانی، جعفری و حجت الاسلام و المسلمین حجتی کرمانی و دعایی سرمایه های استان و کشور به شمار می روند.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور نیز در ادامه این آئین با اشاره به مشاهیر و مفاخر بسیار ارزنده کرمانی که در طول تاریخ مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته اند، افزود: حاج احمد آقا، سر سلسله خاندان احمدی، نخستین کرمانی دست آموخته مکتب امام صادق (ع) بود که در زمان خود، محور مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی مردم کرمان بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نوه حاج‌احمد آقا شخصیتی است که علاوه بر علوم دینی، تبحر و اجازه اجتهاد دارد و در مسائل سیاسی و اجتماعی بسیار فعال است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور با اشاره به سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جرقه‌های مبارزه با طاغوت را میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی زد و در مقابل حکومت قاجاری ایستاد، آنچنان که موجب شد علمای اصفهان و تهران مهاجرت صغری را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودآبادی افزود: آیت‌الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی در دوره پهلوی اول مبارزه کرد و مقابل کشف حجاب ایستاد و طبق اسناد موجود ۷۱ سال قبل که از دنیا رفت، ۳۰ هزار نفر از مردم کرمان در تشییع جنازه وی شرکت کردند و بازار تعطیل شد.

در ادامه این آئین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان، ضمن رونمایی از کتاب«باران تباران» که به نویسندگی مجید نیک پور  به بررسی زندگی خاندان احمدی و با نگاه ویژه به میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی، نمایشگاه دو قرن اجتهاد و مجاهدت که در آن با عکس و اسناد به مبارزات آیت الله احمدآقا و آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی می پردازد، افتتاح گردید.

همچنین تندیس محتوی مهر اسم آیت الله میرزامحمدرضا مجتهد کرمانی به استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه هنری کرمان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.