تبریز- عضو عالی هیئت اندیشه ورزی کشور گفت: تلاش دشمن در نفوذ فرهنگی و سیاسی تضعیف پایگاه مردمی است و برای دستیابی به آن نظام را ناکارآمد نشان می دهد.

دشمن به دنبال تضعیف پایگاه مردمی انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا افشار ظهر دوشنبه در دومین همایش علمی تخصصی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی،- سیاسی در تبریز، با بیان اینکه در این جنگ نامتقارن نخستین هدف دشمن تزلزل در باورهای دینی مردم است، گفت: با تقویت این پایگاه می توان جامعه را مقاوم و در برابر خطرات آن مصونیت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن از هر عرصه در جنگ نرم همچون فضای مجازی و ... تلاش دارد در باورهای مردم به خصوص مساله ولایت فقیه خدشه وارد کند، افزود: مردم سرمایه مهم و پشتوانه اصلی کشور است برای همین تلاش دشمن شبهه افکنی بین مردم برای رسیدن به اهداف خود است.

عضو عالی هیات اندیشه ورزی کشور تلاش دشمن در نفوذ فرهنگی و سیاسی تضعیف پایگاه مردمی است و برای دستیابی به آن نظام را ناکارآمد نشان می دهد، اظهار داشت: باید در این حوزه ها دشمن را به خوبی رصد کنیم که متاسفانه برخی نیز با غفلت خود به دشمن میدان می دهند.

افشار با تاکید به اینکه عرصه فضای مجازی عرصه مشترکی است که دشمن در این فضای مشترک همه توان خود را به کار گرفته است تا بتواند اهداف خود را پیاده کند، یادآور شد: به قدری این فضا در جنگ نرم اهمیت دارد که در جنگ سخت نه چراکه شناسایی عوامل و سنگرها سخت است.

وی عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، تبلیغات محیطی در قالب مجامع گردشگری و ... مهم ترین عرصه دشمن برای نفوذ عنوان و بیان کرد: آموزش و پرورش بازوی مهمی در مقابله با نفوذ است که دشمن هم از آن علیه ما استفاده می کند.

وی اماکن و مساجد تاریخی، زیارتگاه ها و ... جایگاه مهمی برای اثرگذاری در بحث نفوذ خواند و تاکید کرد: باید در این اماکن و مساجد فضای مناسبی برای عمق بخشی باورهای دینی مردم و سبک زندگی اسلامی ایجاد کرد چراکه دشمن با ترویج سبک زندگی غربی همه ابعاد جامعه را تغییر داده است.

ساعتی پیش دومین همایش علمی تخصصی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی،- سیاسی در سالن اجتماعات سپاه عاشورا آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.