رئیس مجلس شورای خبر داد که در دیدار با همتای بلاروسی درباره همکاری علمی، مبارزه با تروریسم و روابط اقتصادی میان ایران و بلاروس گفتگو و مذاکره کرده است.

مبارزه با تروریسم، دغدغه مشترک ایران و بلاروس / تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه

به گزارش «قدس آنلاین»،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با میخائیل نیاسنی کوویچ رئیس شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس که به تهران سفر کرده است، با تشکر از پذیرش دعوت مجلس شورای اسلامی و سفر به ایران توسط هیأت بلاروسی، اظهار داشت: روابط ایران و بلاروس، روابطی صمیمانه و پایدار است و در دوره‌های مختلف نیز این پایداری را حفظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: شاید امضای این یادداشت تفاهم همکاری نیز نمادی از همکاری‌های گسترده دو کشور باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مذاکرات خوبی در زمینه‌های مختلف داشتیم؛ از جمله در زمینه گسترش روابط پارلمانی و استفاده از ظرفیت دو پارلمان در مجامع بین‌المللی. خوشبختانه گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نیز تشکیل شده‌اند که قرار شد موضوعات مطرح شده در این مذاکرات را پیگیری کنند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بخش مهمی از مذاکرات امروز مربوط به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه است، افزود: ظرفیت‌های خوبی بین دو کشور به ویژه در حوزه صنعت و کشاورزی وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.

وی تأکید کرد: باید سرمایه‌گذاران دو کشور را تشویق کنیم که فعال شوند؛ مخصوصاً ایده‌ای که رئیس محترم شورای جمهوری مجلس بلاروس برای حمایت از همکاری‌های علمی و فناورانه مطرح کرده، مورد قبول ماست و از آن حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع تروریسم از جمله مسائلی است که بحث شد و دغدغه‌های مشترکی نیز در این رابطه داریم و قبول داریم که در زمینه مبارزه با تروریسم باید همکاری‌های مشترک را سامان بدهیم.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر همتای بلاروسی وی به افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.