تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دهه فجر امسال هم ۱۵۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و گردشگری با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سراسر استان افتتاح می‌شود که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با مشارکت مردم اجرا شده است

بهره برداری از ۱۵۰۰ طرح عمرانی با ۳۰ هزار میلیارد ریال در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر اطلاعات، با بیان این که ارتقای امنیت یکی از دستاوردهای دولت یازدهم است، اظهار داشت: خوشبختانه استان آذربایجان در ارزیابی‌های انجام شده در سه سال اخیر، یکی از استان‌های برتر از نظر شاخص‌های امنیتی بوده و تمام مدیران استان با تمام وجود در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به این که در سایه تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، همه ساله شاهد کاهش آمار جرایم در استان هستیم، افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان سرقت شش درصد و میزان جرایم ۲۸ درصد کاهش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ناامن کردن مسیرهای مواصلاتی استان برای قاچاقچیان را از دیگر دستاوردهای حوزه امنیتی استان عنوان کرد و گفت: با ورود جدی در بحث مبارزه با باندهای قاچاق، امروز هزینه عبور کالای قاچاق از استان افزایش یافته و توانسته‌ایم به یکی از دغدغه‌های مردم و تولیدکنندگان پاسخ دهیم.

وی با بیان این که مدیریت بحران‌های اجتماعی یکی از عملکردهای شاخص استان در سه سال گذشته بوده است، افزود: همواره به دنبال این هستیم که بحران‌های اجتماعی را بدون این که تبدیل به مسایل امنیتی شود حل کنیم.

جبارزاده اضافه کرد: متاسفانه آغازگر بسیاری از بحران‌های اجتماعی عمدتا عده‌ای سازمان‌دهی شده هستند که اگر به موقع مدیریت نشوند موجب سوءاستفاده معاندان و دشمنان از احساسات پاک مردم می‌شوند.

وی همچنین با بیان این که در ابتدای دولت یازدهم، شاهد اعتراض‌های کارگری و بحران موسسات مالی و اعتباری بودیم، گفت: امروز در سایه تدابیر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همکاری دستگاه قضایی، بسیاری از این مسایل حل شده و کمیسیون کارگری استان نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

جبارزاده افزود: در ابتدای دولت، ۷۸ واحد تولیدی با مشکلات جدی مواجه بودند و از این میان ۲۷ واحد شرایط بحرانی داشتند که خوشبختانه مشکلات اکثر قریب به اتفاق آنها حل شده و آرامش به فضای تولید استان برگشته است.

استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات استان در حوزه اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز در این حوزه، بیش از ۹۰ درصد از تکالیف ملی و اهداف استانی را محقق کرده است و بنا داریم تا ۲۹ بهمن و دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را نهایی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های منابع مالی دولت، تصریح کرد: با وجود این مشکلات، اغلب پروژه‌های دارای اولویت استان با همت مدیران در حال اجراست و همه ساله به مناسبت‌های مختلف تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

جبارزاده گفت: در دهه فجر امسال هم ۱۵۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و گردشگری با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سراسر استان افتتاح می‌شود که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با مشارکت مردم اجرا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همه پروژه‌های استان فعال هستند، گفت: برای پروژه متروی تبریز علی‌رغم مشکلات دولت و شهرداری تبریز، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته اعتبار هزینه شده و هم‌اکنون دو هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی از پرداخت تسهیلات به یک‌هزار واحد تولیدی استان در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل طرح رونق تولید و منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شده و طبق آمار تامین اجتماعی بعد از پرداخت این تسهیلات شاهد ایجاد بیش از ۷ هزار فرصت شغلی در استان هستیم.

جبارزاده در بخش پایانی سخنان خود از فعال شدن برخی از پروژه‌های بزرگ در استان خبر داد و گفت: از جمله اقدامات دولت که با همکاری نمایندگان مجلس صورت گرفت اجرای پروژه‌هایی بود که مردم استان سال‌ها آرزوی آن را داشتند که از جمله می‌توان به آزادراه تبریز- بازرگان و خط انتقال اتیلن غرب اشاره کرد.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری در تولید برق نیز عملیات اجرایی احداث نیروگاه‌های تصویب شده در استان با حضور وزیر نیرو در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تبریک دهه فجر، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای ۲۹ بهمن و لشکر عاشورا و همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار صدیق امام و رهبری را گرامی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.