عملکرد آخوندی در حوزه مسکن کاملا مشخص است و به نظرم نیازی به نمرده دادن به عملکرد وی وجود ندارد. اما قطعا در حوزه مسکن فعالیت آنچنانی صورت نگرفته است که بتوان به وی نمره ای داد.

 "تقریبا هیچ" ؛ حاصل عملکرد وزیر پر حاشیه دولت یازدهم/چشم انداز روشنی برای مسکن وجود ندارد

اختصاصی قدس آنلاین- با بررسی عملکرد آخوندی در وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی چه در بخش حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی و چه در بخش مسکن به عنوان ملموس ترین بخش برای توده مردم شاید تقریبا هیچ را بتوان بهترین واژه برای معرفی عملکرد آقای وزیر دانست. از سیستم ATC که با قدمتی کمتر از دو سال از ورودش به ایران، بارها خطا کرده و یکی از این خطاها به یک فاجعه انسانی تبدیل شده تا حمل و نقل هوایی و ماجرای قرارداد محرمانه و نامعلوم اجاره به شرط تملیک چندین فروند هواپیمای ایرباس تا حوزه بی رمق مسکن در سال های اخیر، جز دست روی دست گذاشتن و نقد مسکن مهر، بدون کوچکترین اقدام عملی و اجرایی در راستای بهبود وضعیت موجود را می توان مختصری از کارنامه دولت تدبیر و آقای حاشیه در راس هدایت وزارت خانه متبوع دانست. از این رو و با توجه به ادامه روند حضور منفعلانه  وزیر هیچ کاره و همه کاره کابینه یازدهم، پایگاه خبری- تحلیلی قدس آنلاین به سراغ ۶ تن از کارشناسان حوزه مسکن رفته و نظر آن ها را درباره عملکرد وزیر راه و شهرسازی در طول ۳.۵ ساله گذشته جویا شده است.

فردین یزدانی، کارشناس مسکن: عملکرد آخوندی به نظرم متوسط بوده و می توان به وی نمره ۱۵ داد. متاسفانه هیچ اقدامی برای اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی  در دولت یازدهم صورت نگرفت.

احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن: آقای وزیر در طول قریب به ۴ سال اخیر عملکردی نداشته اند که بتوان درباره آن صحبت کرد. از طرح مسکن اجتماعی که از ابتدای ورود خود به دولت شعار آن را داده و مدعی اجرای آن بودند به جز چند طرح و اطلاعیه هیچ خروجی دیگری حاصل نشد. به عنوان یک کارشناس حتی تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز چشم انداز روشنی برای مسکن و رونق در آن نمی بینم. می توان گفت: حوزه مسکن در دولت یازدهم تقریبا رها شده و هیچ متولی نداشته است.

ایرج رهبر؛ ‌ رئیس سابق کانون انبوه سازان نیز در این رابطه می گوید: بزرگترین انتقاد به عملکرد آخوندی در طول این مدت این است که وی توجه چندانی به موضوع مسکن نداشته است. وی در این زمینه اظهار داشت: عملکرد آخوندی در حوزه مسکن کاملا مشخص است و به نظرم نیازی به نمرده دادن به عملکرد وی وجود ندارد. اما قطعا در حوزه مسکن فعالیت آنچنانی صورت نگرفته است که بتوان به وی نمره ای داد.

حمیدرضا سیفی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران: نمی توان به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن نمره ای داد چرا که موضوع مسکن به آیتم های متفاوتی بستگی دارد که برخی از این آیتم ها شاید ارتباط چندانی به شخص وزیر نداشته باشد. اما قطعا عملکرد آقای آخوندی قابل قبول نیست، چرا که امروز نیاز اصلی کشور وجود مدیران جهادی است و فضای جامعه امروز ما، با مدیریت هایی از جنس مدیریت  افرادی مانند آقای آخوندی هیچ تناسبی ندارد. نمره ۱۲ بهترین نمره ای است که می توان به عملکرد آخوندی داد.

محمود فاطمی عقدا، رئیس سابق مرکز تحقیقات وزارت مسکن: به هر حال مسکن در طول ۴ سال گذشته در رکود کامل قرار داشته است. البته این موضوع را صرفا نمی توان مرتبط به عملکرد یک نفر دانست اما طبیعتا عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی عملکرد مناسبی نبوده است.

محمدعلی ربانی عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران در این باره به قدس آنلاین می گوید: با اشاره به عملکرد وزیر راه در طول ۱۳۰۰ روز گذشته به جرات می توان گفت عملکرد وزیر محترم راه و شهرسازی در این مدت به قدری ضعیف بوده که حتی می توان به عملکرد وی نمره صفر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.