اصفهان- معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: از۳ سال گذشته اراده حرکت در مسیر کاهش تصدی گری و افزایش واگذاری امور به مردم حرکت در شهرداری و هم در شورای شهر شکل گرفت تا زمینه مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی فراهم شود.

مسیر کاهش تصدی گری را پیش گرفتیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی قاسم زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: قرار است زمینه ها و فرصت هایی ایجاد شود تا مردم به کارهای فرهنگی وارد شوند و شهرداری هم به عنوان یک تسهیل گر، کمک کننده بخش خصوصی باشد تا این بخش انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی پیدا کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از برگزاری اولین نشست مشترک با سرمایه‌گذاران در هفته جاری خبر داد و گفت: آرزوی دیرینه در حوزه فرهنگی اجتماعی این بوده که تصمیم گیری ها در هر بخش به نفع شهروندان و کشور باشد.

وی تاکید کرد: برای برون رفت از مشکلات جامعه راهی جزء زمینه سازی برای جذب مشارکت مردم نداریم.

قاسم زاده  با بیان اینکه هر جا مردم حضورداشته باشند مشکلات حل خواهد شد، اظهار کرد: با فراهم کردن زمینه حضور مردم در هر صحنه‌ای می توان گره‌گشای نقاط ناامن و مشکلات اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی در شهر اصفهان در حال حاضر ۱۸ سانتی‌متر مربع است، تصریح کرد: استاندارد سرانه ورزشی ۲۳ سانتی‌متر است که شهرداری تمام تلاش خود را با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای کاهش این فاصله انجام می دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: اگر بخش دولتی و شهرداری ها با آهنگ فعلی می خواستند اقدام به احداث مجموعه های ورزشی کنند، برای رسیدن به میزان استاندارد نزدیک به ۲۰ سال طول می کشید.

 وی با بیان اینکه در مسایل فرهنگی نیز باید از مشارکت مردم استفاده کرد، افزود: بارها نام اصل ۴۴ قانون اساسی را شنیده ایم که بر ضرورت کاهش تصدی گری و کوچک سازی دولت تاکید دارد اما متأسفانه تاکنون شاهد اتفاق مؤثری در این راستا نبوده ایم چراکه هر دستگاهی به دلیل رویه های غلط، در واگذاری امور به مردم ممانعت کرده است.

قتسم زاده خاطرنشان کرد: هر پروژه ای که در شهر تعریف می شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد به همین منظور با مطالعات صورت گرفته بر روی پروژه های مشارکتی، پیوست های فرهنگی آنها نیز تدوین شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.