قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پس از پیروزی انقلاب بخش کشاورزی دستاوردهای بسیار مهمی داشته و امروز بیش از ۸۰ درصد از تولیدات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می شود.

بیشتر از ۸۰ درصد تولیدات کشاورزی محصولات داخلی است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر متفی فرد ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بخش کشاورزی دستاوردهای بسیار مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد از تولیدات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می شود، ادامه داد: با تکیه بر برنامه ریزی مدون می توان در تولید همه محصولات کشاروزی به خودکفایی رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ منابع آب و خاک در رونق بخش کشاورزی، امسال ۲۰ هزار هکتار آبیاری نوین در باغات و مزارع استان برنامه ریزی شد که با پیگیری مسئولان و بهره برداران اجرای این طرح تاکنون روند بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی در حوزه آب طی سه سال گذشته اقدامات و برنامه های خوبی انجام شده که در سفر هیأت دوت به استان برنامه جهشی برای استفاده بهینه از منابع آب مصوب شد.

متقی فرد با بیان اینکه آمادگی داریم به تعداد متقاضیان، طرح آبیاری نوین را تکمیل کنیم، ادامه داد: برای طرح های آبیاری نوین که بصورت تجمیع اجرایی می شود بیش از ۸۰ درصد هزینه اجرا را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی برخی برنامه های حمایتی دیگر در بخش کشاورزی را برشمرد و گفت: حمایت از محصولات کشاورزی با تکمیل زنجیره تولید به سرانجام می رسد.

متقی فرد گفت: با استفاده از روش های نوین باید هزینه های تولید را کاهش داد تا بتوان  افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.