۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 501021

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت 2700 میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان خبر داد.

آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به روز رسانی معوقات جامعه فرهنگیان کشور است گفت: هنگامی که من در وزارتخانه آموزش و پرورش مستقر شدم با کمک دولت مبلغ 4000 میلیارد تومان به صورت اوراق دریافت کرده و سعی کردیم که 2700 میلیارد تومان از این مبلغ را با همکاری نهادهای اقتصادی تبدیل به پول نقد کرده و معوقات همه فرهنگیان را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: معوقات و پاداش خدمت بازنشستگان تا پایان سال 94 و  معوقات حق التدریس شاغلان و نیروهای آزاد و همچنین حقوق سرباز معلمان را از فروردین تا پایان دی ماه 95 پرداخت کرده ایم. معوقاتی که برای بسته‌های حمایتی مدارس غیر دولتی بوده است را نیز پرداخت کرده ایم، اگرچه فرهنگیان هنوز مطالباتی دارند که پیگیر آن ها هم هستیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی را در این جهت برداریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید حقوق معلمان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته، امیدواریم در آینده هم بتوانیم بیشتر به این قشر فرهیخته خدمت کنیم.

دانش آشتیانی در خصوص بحث عدالت آموزشی و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه توسعه عدالت آموزشی گفت: افزایش پوشش تحصیل و فراهم کردن سطح دسترسی همگانی به آموزش از جمله برنامه‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است که برای دستیابی به این امر در مناطق محروم، طرح‌هایی برای جذب تمامی دانش آموزان لازم التعلیم و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با تاکید بر دختران داشته‌ایم.

وی افزود: از جمله طرح های وزارت آموزش و پرورش شناسایی کسانی است که وارد مرحله تحصیل شده ولی پس از مدتی ترک تحصیل کرده اند، همچنین افزایش شاخص‌های پوشش تحصیلی و نرخ ماندگاری و ایجاد انگیزه در این دانش آموزان از جمله طرح های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نتایج خوبی از اجرای این طرح‌ها داشته‌ایم  اظهار کرد:  امسال 109 هزار و 800 نفر از کودکان لازم التعلیم را تحت پوشش تحصیلی قرار داده‌ایم و خوشبختانه درصد پوشش تحصیلی کشور ایران در مقایسه با کشورهای دیگر درصد قابل توجهی است، به طوریکه در دوره ابتدایی تا الان 98.6 درصد از تمام کودکان و دانش آموزان لازم التعلیم را تحت پوشش قرار داده‌ایم و امیدواریم با طرح‌هایی که داریم در کوتاه مدت این رقم را به 100 درصد برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص افزایش کیفیت آموزشی در مناطق محروم خاطر نشان کرد: برای توانمندسازی معلمان در این مناطق طرح هایی داریم تا آموزش با کیفیت را در مناطق محروم داشته باشیم، همچنین درباره مسائل تربیتی  دانش آموزان در این مناطق نیز طرح‌هایی داریم و با توجه به نقش خانواده در پرورش کودکان، طرح های آموزشی برای خانواده ها نیز مدنظر است.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی داخل مدارس برای رشد فکری و مسئولیت‌های اجتماعی دانش آموزان در مناطق محروم انجام می شود بیان کرد: بعضا در مناطق محروم فضاهای آموزشی مناسبی نداریم که امیدواریم با کمک خیرین و نهادهای عمومی بتوانیم کمبود فضای آموزشی مناسب و ایمن را برای دانش آموزان در مناطق محروم برطرف کنیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.