رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه به همان بزرگی که دفاع کردن در برابر جنگ اهمیت دارد تلاش برای بازگرداندن آثار تاریخی و فرهنگی هم اهمیت دارد و باید بدانیم که همه ما در برابر این کار مسئولیت داریم.

تلاش برای بازگرداندن آثار تاریخی و فرهنگی به همان بزرگی دفاع در برابر جنگ اهمیت دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، زهرا احمدی در آیین گشایش نمایشگاه مجموعه‌های استردادی اشیای فرهنگی و تاریخی گفت: موقعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران به راحتی بدست نیامده است که بخواهند آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان را به تاراج ببرند.

معاون رئیس جمهور افزود: به همان بزرگی که دفاع کرد در برابر جنگ اهمیت دارد تلاش برای بازگرداندن آثار تاریخی و فرهنگی نیز اهمیت دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: برای بازگرداندن آثار تاریخی و فرهنگی به کشورمان تمامی ما مسئولیت داریم.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بخش‌هایی از آثار فرهنگی و تارخی ایران که در مناطق مختلف دنیا متوقف شده به زادگاه اصلی خود یعنی کشورمان بازگردد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد بازگشت آثار تاریخی و فرهنگی متعلق به ایران از تمامی کشورهای جهان به ویژه آثاری که در حراجی‌ها به فروش رفته به کشورمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.