ایلام- بازیکن پیشکسوت و فوتبالیست نام آشنای تیم پرسپولیس تهران گفت: حادثه تلخ زمین فوتبال چوار در قالب کلمات و جملات نمی گنجد و بایستی در باره آن داستان ها نوشته و در سراسر جهان منتشر شود.

حادثه تلخ زمین فوتبال چوار در قالب کلمات نمی گنجد/ داستان ها باید نوشته شود

مهرداد میناوند عصر روز دوشنبه در بدو ورود به استان شهیدپرور ایلام و در محل فرودگاه شهدای این شهر، در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور ما مدیون و مرهون خون شهداء است، اظهار داشت: همه ما مدیون شهداء بوده و هستیم و بایستی قلباً و عملاً دین خود را به شهداء اداء کنیم.

وی با بیان اینکه عده ای نباید از نام شهدای عزیز سوء استفاده و آنان را به نفع خود مصادره کنند، افزود: برای همه شهداء بویژه شهدای ورزشکار زمین فوتبال چوار، ارزش خاصی قائل بوده و هستم و به همین خاطر برای ادای احترام به شهدای گرانقدر، به استان ایلام سفر کرده ام.

بازیکن پیشکسوت و فوتبالیست نام آشنای تیم پرسپولیس تهران با اشاره به اینکه واقعه زمین فوتبال چوار، اتفاق بسیار تلخی در تاریخ جهان بوده است، بیان داشت: حادثه تلخ زمین فوتبال چوار در قالب کلمات و جملات نمی گنجد و بایستی در باره آن داستان ها نوشته و در سراسر جهان منتشر شود.

مهرداد میناوند با بیان اینکه موضوع حادثه دردناک چوار نباید تنها در سالگردها و مناسبت ها خلاصه شود، یادآور شد: در باره این واقعه سخت و سنگین بایستی مستندها و سریال های مختلف ساخته شود تا برای همیشه تاریخ در اذهان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تا چند سال پیش، از این حادثه بی رحمانه، اطلاعی نداشته و برای اولین بار و از طریق برنامه ورزشی(  نود) از حادثه تلخ زمین فوتبال چوار اطلاع یافته ام، خاطرنشان ساخت: این واقعه زمین فوتبال چوار بایستی در سطح ملی و بین المللی به طرز چشمگیری مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است، مسابقه فوتبال بین تیم های پیشکسوت پرسپولیس تهران و شهدای چوار ۶۵ فردا رأس ساعت ۱۴ نوزدهم بهمن ماه در ورزشگاه تختی ایلام برگزار می شود.

در ترکیب تیم پیشکسوتان پرسپولیس تهران بازیکنان خاطره ساز سال‌های گذشته «سیدضیاء عربشاهی، بهروز سلطانی، محمدحسن انصاری‌فرد، مجتبی محرمی، مرتضی فنونی زاده، فرشاد پیوس، مرتضی کرمانی‌مقدم، محسن عاشوری، مهرداد میناوند، نیما نکیسا، بهروز رهبری‌فرد، بهنام طاهرزاده، اسماعیل حلالی، محمدرضا مهدوی، سهراب انتظاری، حسن خانمحمدی و رضا جباری» حضور دارند و بازی خواهند کرد.

گفتنی است هواپیماهای رژیم بعث عراق ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ با بمباران زمین فوتبال شهر چوار از توابع شهرستان ایلام، تعداد ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و  تماشاگران از جمله «حسین هزاوه» بخشدار فقید چوار را در اوج مظلومیت به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.