۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 501081
دستاوردهای انقلاب را منصفانه قضاوت کنیم

قدس آنلاین - در آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، ضمن گرامیداشت این ایام بررسی ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت بسیار  دارد.

ما نظام اسلامی را به قیمت خون‌های پاک شهیدان، مشکلات عظیم جانبازان و آزادگان و حصر و تبعید و شکنجه بزرگان دین و کشور به دست آورده‌ایم، دهه مبارک فجر، یادآور عظمت ملت و خون‌های پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل است‏‌حال باید از آن با جان و دل پاسداری کنیم و از آنچه آسیب به آن می رساند، بپرهیزیم مخصوصاً در ایام دهه فجر که در واقع دهه تولد نظام جمهوری اسلامی است.

یکی از مسایل مهم در این ایام ترسیم وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا در دوران رژیم پهلوی از نظر اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مفاسد بسیاری زیادی وجود داشت، آن‌هایی که دوران رژیم شاه را تجربه و درک کرده‌اند بهتر می دانند که در آن ایام، کشور ما در چه اوضاعی قرار داشت و امروز ما در کجا هستیم و چه داریم.

خفقان سیاسی در رژیم شاه و سرسپردگی شاه به غرب به گونه‌ای بود که  وقتی آمریکایی‌ها به شاه دستوری می دادند، دیگر کسی جرأت نمی‌کرد، بر خلاف آن حرفی بزند؛ در آن زمان فرقه‌های ضاله در کشور بسیار فعالیت می کردند لیکن کسی حق نداشت صحبت کند. از نظر سیاسی کار به جایی رسیده بود که مرحوم حضرت آیت الله بروجردی به آقای فلسفی توصیه کرده بودند که مبارزه پرخروشی را علیه فرقه ضاله بهائیت انجام دهند و ایشان نیز وقتی این کار را انجام دادند، آمریکایی‌ها به شاه ایران دستور دادند که جلوی این حرکت را بگیر و هیچ کس هم جرأت اعتراض در آن دوران را نداشت.

همچنین نفوذ دولت‌های غربی در ارکان تصمیم گیری حکومت ایران، تأسف برانگیز بود؛ هرکس می خواست به مجلس راه پیدا کند، باید با مشورت آمریکا صورت می گرفت، زیرا سفارت خانه‌های غربی فهرست اسامی کاندیداها را آماده می کردند، لذا در موقع انتخابات با مقام‌ها و سفارت خانه‌های بیگانه مشورت می شد که از صندوق‌ها چه کسی بیرون بیاید، تشکیلات حکومتی نیز در مقابل بیگانگان کاملاً تسلیم بود و ایران در آن زمان این گونه وضعیتی داشت.

ضرورت حفظ عوامل پیروزی

بی تردید عوامل پیروزی انقلاب را باید حفظ و تقویت کنیم، یکی از مهم ترین این عوامل، همدلی و اتحاد ملت با یکدیگر بود، باید این عامل را امروز نیز بیش از پیش تقویت کنیم.

عامل دیگر پیروزی انقلاب، آمادگی برای فداکاری و قربانی دادن بود و همه اینها را حضرت امام(ره) به ملت تقدیم کرد و مدیون آن بزرگوار هستیم. از این جهت انقلاب اسلامی ایران با بهای سنگین بدست آمد و حالا هم اگر همدلی و اتحاد باشد و منافع شخصی را فدای منافع عمومی کنیم و آماده فداکاری باشیم به یقین پیروز خواهیم بود.

براستی در شرایطی که دشمنان خارجی برای ما خط و نشان می کشند هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد به اختلاف‌ها دامن بزنیم و سلیقه‌های شخصی را حاکم قرار بدهیم.

حلقه اتصال وحدت

بی تردید رهبر معظم انقلاب به عنوان حلقه اتصال وحدت نیروهای داخلی هستند؛ علت این که کشورهای دیگر انقلاب کردند و به نتیجه نرسیدند این است که رهبری واحد ندارند.

استکبار جهانی و دشمنان تمام فعالیت شان در راستای برهم زدن اتحاد و همبستگی مردم است،اگر بخواهیم این انقلاب باقی بماند باید این اصول را حفظ کنیم، یعنی الگوپذیری از «همبستگی و اتحاد مردم» و «قاطعیت، شجاعت و اخلاص امام(ره) که 2 عامل مهم در تحقق انقلاب بوده است.

در این شرایط همگان باید شرایط دنیا را در نظر بگیرند، مراقب باشند و سعی کنند وحدت حفظ شود و در صحنه حاضر باشند و بینی دشمنان را به خاک بمالند.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

در دهه مبارک فجر باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را تبیین کرد. زیرا دشمنان در این سی و اندی سال هر کاری که از دستشان برآمد انجام دادند اما به لطف پروردگار و بیداری مردم راه به جای نبردند.

امروز بیش از 3 دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشته و دشمنان در این مدت انتظار داشتند که نظام جمهوری اسلامی سقوط کند، اما بعد از گذشت این سال‌ها فهمیدند نظام ما تثبیت شده و همچنان پابرجاست و لذا بی انصافی است کسی برکات و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد و بگوید موقعیت امروز ایران مثل سابق است، پیشرفت‌های بسیاری در علوم مختلف، صنایع هوا فضا، صنعت و دیگر عرصه‌ها با همه محدودیت‌ها و فشارها بدست آمده است. ما نمی‌گوییم در  کشور مشکل نداریم، مشکل هست و باید مشکلات حل شود، اما معتقدیم باید درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با انصاف قضاوت کرد.

امیدوارم در ایام دهه فجر، رسانه‌ها کاری کنند که نسل‌های جدید انقلاب عوامل پیروزی این انقلاب عظیم را با چشم خود ببینند و این دستاوردها را منعکس کنند.

امیدواریم خداوند نعمت انقلاب و جمهوری اسلامی را پایدار و استوار کند تا بتوانیم سال‌های سال، تا ظهور حضرت امام عصر(عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) این جشن پیروزی انقلاب برگزار شود و همه ما در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی گام برداریم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.