مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در حالی برگزار شد که دو زوج از دانشجویان یمنی هم در این مراسم حضور داشتند و یکی از آنها با بغضی در گلو برای هموطنانش آرزوی رهایی از بمب‌های سربازان سعودی که شبانه روز بر سر کودکان، زنان و مردان بی‌گناه یمن می‌ریزد، کرد و با غروری در چشم‌هایش گفت: مطمئن باشید مردم یمن پیروز خواهند شد.

انزجار زوج‌های دانشجوی یمنی از حمله رژیم سعودی به کشورشان/ خداحافظی زوج‌هایی که از فردا در مشهد میهمان رهبری هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مراسم « ازدواج دانشجویی» و بدرقه زوج‌های دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مشهد مقدس با هدف ترویج ازدواج آسان بین جوانان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

بنابراین گزارش، این مراسم که عصر امروز (18 بهمن 95) در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود، اصلا مگر می‌شود مراسم ازدواج دانشجویی باشد و حاشیه نداشته باشد، البته این مراسم پر بود از حاشیه‌‌های زیبا و بیادماندنی برای زوج‌هایی که قرار بود بعد از مراسم به میهمانی امام هشتم بروند.

مراسم « ازدواج دانشجویی» زوج‌های دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با حضور 140 زوج در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی این دانشگاه در حالی برگزار شد که با حال و هوای جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همراه شده بود، به همین دلیل برخی از زوج‌ها با در دست داشتن پرچم‌های کوچک کشورمان وارد سالن شدند.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این مراسم حضور دو زوج از دانشجویان یمنی، در میان زوج‌ها دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بود. این زوج‌ها برای دقایقی روی صحنه آمدند و در مقابل زوج‌های دانشجوی ایرانی از رسم و رسومات ازدواج در یمن گفتند، از اینکه پسران یمنی در ابتدای ازدواج باید در حدود یک میلیون ریالی یمنی( در حدود ده میلیون تومان) به خانواده زوجه بدهد و مهریه هر دختر هم طبق قوانین این کشور همین مقدار است.

اگرچه این زوج‌ها برای آغاز زندگی مشترک خوشحال بودند ولی یکی از آنها در خاتمه صحبت‌هایش از حمله رژیم سعودی به مردم مظلوم کشورش گفت و با بغضی در گلو برای هموطنانش آرزوی رهایی کرد، رهایی از بمب‌های سربازان سعودی که شبانه روز بر سر کودکان، زنان و مردان بی‌گناه یمن می‌ریزد و با غروری در چشمانش گفت: « مطمئن باشید مردم یمن پیروز خواهند شد.»

مراسم نمادین آوردن طبق‌های عروس، پخش کلیپ، سرود و اجرای برنامه‌های طنز نیز از برنامه‌های دیگر این مراسم بود که مورد توجه زوج‌های دانشجو قرار گرفت.

زوج‌های دانشجو پس از پایان مراسم بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شدند و ضمن تجدید میثاق با شهدا سوار بر ماشین‌های تزئین‌شده‌ای شدند که مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای آنها تدارک دیده بودند تا به سمت مشهد مقدس حرکت کنند.

این زوج‌های دانشجو در حالی با خانواده و دوستان خود خداحافظی کردند که از فردا به مدت 3 روز در مشهد مقدس خواهند بود و این سفر بیادماندی را میهمان مقام معظم رهبری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.