۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 501093

خرید های پیاپی سعودی از انگلستان، تشکیل ائتلاف عربی برای حمله به مردم یمن و خرید رسانه های عمومی در جهان؛ هرچند که هزینه های گزافی دارد اما بازهم نمی تواند جلوی اراده خداوند که متجلی شده در اراده یک ملت دارد را، بگیرد. 

شلیک به قلب آل سعود

قدس آنلاین - کمتر کارشناس ارتشی در عربستان تصور می کرد که روزی موشک های جبهه مقاومت از یمن بتواند قلب پایتخت سعودی ها را به راحتی هدف بگیرد. اما حقیقت آن است که خرید های پیاپی سعودی از انگلستان، تشکیل ائتلاف عربی برای حمله به مردم یمن و خرید رسانه های عمومی در جهان؛ هرچند که هزینه های گزافی دارد اما بازهم نمی تواند جلوی اراده خداوند که متجلی شده در اراده یک ملت دارد را، بگیرد. 

اصابت موشک بالستیک از یمن به ریاض 

به گزارش منابع یمنی ارتش یمن در بیانیه ای اعلام کرد که با یک فروند موشک بالستیک پیشرفته، پایگاهی نظامی، پایتخت عربستان را هدف قرار داده است. بنا بر گزارش العالم، این موشک پایگاهی در منطقه مزاحمیه نزدیک ریاض را هدف قرار داده است. در همین حال، شهروندان عربستان در توییتر، از وقوع انفجار بزرگی در پایگاه نظامی منطقه مزاحمیه ریاض سخن  می گویند.

بیانیه ارتش و کمیته های مردمی یمن

یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی در بیانیه ای اعلام کرد که یک پایگاه نظامی را در ریاض با موشک بالستیک هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است که این موشک بالستیک پایگاهی نظامی را که ۴۰ کیلومتر با ریاض فاصله دارد، هدف قرار داده است. طبق این گزارش، پس از اصابت موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی به پایگاه المزاحمیه در ریاض عربستان، سخنگوی ارتش تاکید کرد که کشورهای شرکت کننده در ائتلاف متجاوز به یمن، اهداف بعدی موشک‌های ارتش یمن خواهند بود.

سرتیپ «عزیز راشد» جانشین سخنگوی ارتش یمن در مورد میزان خسارات حمله موشکی به ریاض، گفت: جزئیات این حمله و مشخصات موشک را طی ساعاتی آینده، به طور دقیق اعلام خواهیم کرد. این موشک بیش از ۸۰۰ کیلومتر برد دارد و قدرت تخریبی آن بسیار بیشتر از موشک برکان -۱ (آتشفشان ۱) است و خسارات زیادی خواهد داشت و بازتاب گسترده‌ای در پی دارد.


جلسۀ فوری "محمد بن سلمان" با "عبدربه منصور هادی"
خبرگزاری "النجم الثاقب" به نقل از منابع آگاه عربستانی اعلام کرد، در پی اصابت موشک به منطقه المزاحمیه نزدیک ریاض، محمد بن سلمان جلسه ای فوق العاده و فوری را با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن برگزار کرد. این عملیات موفقیت‌آمیز ارتش یمن علیه رژیم سعودی، لحظاتی پس از آن انجام شد که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با «محمد بن‌سلمان» وزیر دفاع عربستان دیدار و نامه‌ای به «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه این کشور تقدیم کرد.

حمله موشکی یمن به ناوچه جنگی سعودی

انتشار فیلم لحظه برخورد این موشک به یک ناوچه سعودی و در پی آن کشته شدن ۲۲ نظامی اماراتی که در ائتلاف با عربستان دراین جنگ شرکت کرده بودند، به قدری ارتش عربستان و سایر حامیانش را شوکه کرد که نتوانستند از فراگیر شدن فیلم این لحظه جلوگیری کنند. منابع یمنی از کشته شدن بیش از ۲۰ نظامی امارات در حمله موشکی نیروهای انصار الله و کمیته‌های یمن به یک ناوچه خبر دادند. پایگاه خبری «انصار الله» گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا هدف قرار داد و منهدم کرد.

یک منبع نظامی درست لحظاتی بعد از این حمله موشکی اعلام کرد که این ناو متعلق به کشور امارات بوده که در ائتلاف عربی-سعودی برای تجاوز به یمن نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

امارات و ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن به این رسوایی و تداوم شکست‌های خود اعلام کردند که کشتی‌ای که مورد اصابت موشک نیروهای یمنی قرار گرفته، حامل کمک‌های انسان دوستانه بوده است. ائتلاف عربستان این حمله را «نشانه‌ای خطرناک» توصیف کرده است.

شبکه خبری المسیره یمن با انتشار فیلمی از لحظات شلیک موشک و اصابت آن به هدف ادعای نیروهای ائتلاف مبنی بر حمله به یک کشتی غیر جنگی را تکذیب کرد. گفتنی است نیروهای یمنی در این حمله از موشک زمین به دریا «الصرخه ۳» (فریاد ۳) برای انهدام ناو جنگی آمریکایی «سوئیفت» استفاده کرده‌اند.

این ناو ۹۸ متر طول و ۲۷ متر عرض و ۳ و نیم متر ارتفاع دارد و ۳۵ نفر خدمه و سرنشین بر روی آن مشغول به خدمت هستند و در صورت نیاز می‌تواند ۱۰۰ پیاده نظام را در خود جای دهد. از قابلیت‌های این کشتی می‌توان به حمل ده‌ها تن مهمات و اسلحه از جمله قایق‌ و توپ جنگی و فرود بالگردها بر روی آن اشاره کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.