کرمان- معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تعاونی ها به عنوان یکی از راهکارهای نجات اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: می توان با توانمندسازی اعضای تعاونی ها، در جهت محرومیت زدایی اقدامات موثری انجام داد.

تعاونی های موفق به اعضای خود اتکاء می کنند و خودکفایند

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید کلانتری بعد از ظهر دوشنبه در ستاد عالی توسعه و هماهنگی تعاون استان کرمان گفت: تفاهمنامه ای برای تشکیل ستاد عالی تعاون با همه استانداران کشور منعقد گردیده است تا در این ستاد همه دستگاه هایی که به تعاونی ها مربوط می باشند به رفع مسائل و مشکلات تعاونی ها بپردازند.

وی از تعاونی ها به عنوان یکی از راهکارهای نجات اقتصاد کشور یاد کرد و یادآورشد: یکی از اهداف نظام و انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی بوده است بنابراین می توان با توانمندسازی اعضای تعاونی ها در این راستا اقدامات موثری انجام داد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر تعمیم مدل اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج به کلیه روستاهای استان تاکید کرد و گفت: مردمی کردن اقتصاد، محور اصلی اقتصاد مقاومتی است بنابراین می توان با برقراری تعامل با مردم و همچنین توسعه تعاملات شبکه ای بین تعاونی ها در همه بخش ها در این زمینه گام های موثری برداشت.

کلانتری نگاه طلبکارانه دولت به تعاونی ها و تعاونی ها به دولت را در گذشته ناصحیح دانست و عنوان کرد: تعاونی موفق خواهد بود که به اعضای خود اتکا داشته و خودکفا باشد.

وی اذعان کرد: بازار و برندسازی تعاونی ها راهبرد ششم توسعه تعاونی ها می باشد و باید بازار یابی خوبی داشته باشیم تا محصولات تولیدی خود را بتوانیم در بازارها به فروش برسانیم که در این راستا باید فرهنگ عرضه، بسته بندی، برگزاری نمایشگاه های خارجی و داخلی و ... داشته باشیم.
 
کرمان رتبه چهارم کشور به لحاظ تعداد تعاونی‌ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: ۱۶۰ تعاونی طی سال جاری برابر با ۵.۲ تعاونی‌های کشور در استان کرمان شکل گرفته و در این رابطه استان کرمان رتبه چهارم را با رتبه‌بندی ۱۱ جمعیتی در کشور به خود اختصاص داده است.

رضا اسماعیلی یادآورشد: در شهرستان قلعه‌گنج سه تعاونی فراگیر راه‌اندازی شده است و مصمم هستیم تا توسعه تعاونی توسعه امور شهرستانی گسترش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.