عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در سال جاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در بخش آی سی تی کشور سرمایه گذاری شده است.

۴۰۰۰میلیارد تومان در بخش آی تی کشور سرمایه گذاری شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، غلامرضا کاتب شامگاه دوشنبه در جمع مردم گرمسار با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه تجهیز زیرساخت های ارتباطی کشور، ابراز داشت: با وجود سرمایه گذاری خوب در حوزه آی سی تی کشور معتقدیم که با وجود ظرفیت های فراوان موجود در ایران اسلامی می توان با ساماندهی سامانه های دولت الکترونیک ظرفیت سرمایه گذاری در این بخش به سه برابر افزایش داد.

وی افزود: اقدام دیگر مثبت صورت گرفته در زمینه فناوری اطلاعات ایجاد بیش از۱۰۰ هزار شغل در این حوزه طی سال های اخیر است که برای سال ۹۶ تلاش می شود حجم اشتغال ایجاد شده در این حوزه به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد لذا باید گفت با وجود اینکه ایران اسلامی در همه حوزه ها پتانسیل اشتغال زایی را دارد اما در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات این ظرفیت ها چند برابر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت ارتباطات خواست تا در زمینه هدایت جوانان به سمت استفاده صحیح از فناوری اطلاعات اقدام کنند و افزود: بیش از ۹۰ درصد فعالیت کاربران اینترنتی در کشور غیر اقتصادی است در حالی که با وجود سطح دسترسی بالای مردم به اینترنت می توان از این عیب بزرگ، یک حُسن ویژه در راستای اشتغال زایی ساخت.

کاتب ضمن تاکید بر اینکه باید تلاش شود حجم اشتغال در حوزه فناوری ارتباطات بیشتر شود، ابراز داشت: امروز در کشور ما جوانانی وجود دارند که با ساخت یک نرم افزار تحولی می آفرینند لذا باید گفت در کشور پیشرفت قابل توجهی در زمینه آی سی تی صورت گرفته که باید هدفمند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.