معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: با وجود دستاوردهای متعدد هنوز در حوزه اقتصادی نتوانستیم به اقتصاد پایدار و قدرتمند دست‌یابیم.

اقتصاد پایدار و قدرتمند در کشور حاصل نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی شامگاه دوشنبه در جمع بانوان فرهنگی و هنرمندان اردبیل تصریح کرد: امروز کشور در معادلات منطقه به قدرت بلامنازع تبدیل شده و از سرمایه غنی نیروی انسانی برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این دستاوردهای علمی و تکنولوژی متعددی حاصل شده و در صنعت دفاعی به پیشرفت‌های قابل‌توجه دست یافتیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: با وجود دستاوردهای حاصل شده نتوانستیم در حوزه اقتصادی به پایداری لازم و رقابت با اقتصادهای جهانی دست‌یابیم.

به گفته مولاوردی نمی‌توان به ضعف‌ها و مشکلات فعلی بی‌تفاوت بود و باید در نظر داشت که اقتصاد ایران هنوز وابسته به نفت است و باید از اقتصاد تک‌محصولی خارج شویم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد موجود اضافه کرد: دولت در تلاش است با مشکلات متعدد از جمله نرخ بیکاری دورقمی، توسعه نامتوازن، دسترسی به تکنولوژی‌های روز، بحران‌های آب و خاک، عدم رضایت از رفاه و تأمین اجتماعی، فرار مغزها و ناکارآمدی نظام اداری مقابله کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده در عین حال به دهه فجر اشاره و تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی بود و در شرایط امروز جامعه بررسی دلایل وقوع آن ضرورت ویژه دارد.

مولاوردی با بیان اینکه امروز انقلاب به میان‌سالی رسیده و نمی‌توان کاستی‌ها را به سن پایین آن نسبت داد، اضافه کرد: در این مقطع آسیب‌شناسی انقلاب اهمیت ویژه دارد.

وی همچنین با اشاره به فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های تأثیرگذار سیاسی  و واقع‌گرای مصلحت‌اندیش و عمل‌گرای سیاسی بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده متذکر شد: از دست دادن این شخصیت برای جامعه سیاسی ایران ضایعه بزرگی است و وی برای  اولین بار زیرساخت‌های امور زنان و خانواده را تدارک دید و از برنامه سوم توسعه به این موضوع توجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.