مشهد-طی چند روز اخیر شاهد افزایش عوارض ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت از مرز دوغارون توسط کشور افغانستان و دریافت وجوه غیر قانونی توسط مأموران گمرک افغانستان از رانندگان ایرانی بودیم که بنا بر گفته مسوولان مقرر شده تا کمیته ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

دریافت وجوه غیرقانونی از رانندگان ایرانی در مرز افغانستان بررسی می شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در این خصوص به قدس آنلاین گفت: کمیته راهبردی در استان برای رفع مشکل رانندگان ترانزیت به افغانستان، تشکیل شده است.

جواد وحدتی فر افزود: عوارض قانونی که بین دو کشوروضع شده است باید پرداخت شود که این مبلغ هم توسط راننده پرداخت نمی‌شود، بلکه هزینه آن برعهده تاجر و شرکت حمل ونقل است.

وی با تأیید دریافت وجوه غیر قانونی توسط مأموران افغانستانی گفت: پول‌های غیر رسمی از رانندگان ایرانی توسط کارکنان مجموعه اسلام قلعه افغانستان تحت عناوین غیر رسمی دریافت می‌شود که رسیدی هم برای این مبالغ به رانندگان ما داده نمی‌شود.

 وی ادامه داد: در جلساتی که با استاندار خراسان رضوی و وزیر ترانسپورت کشور افغانستان داشتیم قرار شد یک کمیته راهبردی در استان برای رفع این مشکل تشکیل شود که در ابتدا یک کمیته عملیاتی نیز در مرز تشکیل شده و یک فرد نیز در مرز دوغارون جوابگوی مشکلات رانندگان افغانستانی و انعکاس آن‌ها به کمیته عملیاتی است و از طرف کشور افغانستان نیز قرار شده است که فردی به عنوان پاسخگوی مشکلات رانندگان ایرانی معرفی شود و این مشکلات را به کمیته راهبردی انعکاس دهد.

وی ادامه داد: کمیته راهبردی با مدیریت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سر کنسول افغانستان در مشهد و دستگاه‌های مربوطه مسایل مربوط به رانندگان را بررسی و تصمیمات لازم را اخذ خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.