​تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل و مردم یمن در برابر عربستان گفت: این مقاومت‌ها با الگو گرفتن از مدیریت جهادی نظام ماست.

اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است

قدس آنلاین - حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در سومین همایش ملی مدیریت جهادی، گفت: در سال ۹۵ گشایش‌های بسیاری در حوزه سیاسی، اجتماعی و به ویژه در پهنای عالم اسلام داشتیم که باعث نورانیت بیش از پیش انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت در نگاه صاحب‌نظران این حوزه یعنی بهره‌گیری از نیروها برای رسیدن به نقطه مطلوب، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که مدیریت جهادی را از مدیریت معمولی جدا می‌کند این است که در این نگاه ارتباط با خدا و انگیزه الهی بسیار مهم و شرط اصلی موفقیت مدیریت جهادی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سنگ زیربنای اندیشه حضرت امام(ره) همان جمله‌ای است که ایشان فرمودند "عالم در محضر خداست"، اظهار داشت: خودباوری در پرتو خداباوری، اعتماد به توانمندی‌های خود و مردم‌باوری در پرتو خداخواهی از دیگر ویژگی‌های مدیریت جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در صحنه جهاد اگر مدیر جهادی در مقابل خود دشمن را نبیند، جهاد شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: در مدیریت جهادی باید سخن از تولید علم و پیدا کردن راهکار نو برای رسیدن به آرمان‌شهر اسلامی برمبنای معنویت، اخلاق و عقلانیت باشد.

وی ادامه داد: اگر چنین نظامی شکل بگیرد، می‌تواند در عرصه‌های مختلف حرف اول را بزند و مرجعیت علمی پیدا کند و چنین مردمی توانمند هستند که در عرصه‌های مختلف در مواجهه با انواع آسیب‌ها موفق شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ۸ سال دفاع مقدس را از جمله نسخه‌های عملی مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت حضرت امام و مقام معظم رهبری الگویی از مدیریت جهادی است که ما امروز پیش روی خود داریم. 

وی با بیان اینکه شعار مدیریت جهادی "ما می‌توانیم" است، خاطرنشان کرد: یک مدیر فرهیخته مصمم در عرصه اجتماعی تصورش این است که در مقابل دشمن از توانمندی‌هایی به برکت خداوند برخوردار است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یک مدیر جهادی در مقابل تمام موانع هیچ کدام را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد: چون او با توکل به خدا و خودباوری می‌تواند در همه عرصه‌ها توفیق پیدا کند و این موانع را کوچک می‌شمارد.

رئیسی با بیان اینکه تمدن اسلامی قرار است به نام نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد، گفت: احساس من این است که بعد از توفیقات اخیر رزمندگان اسلام دنیا به دنبال اسلامی بر مبنای عقلانیت است که پرچمدارش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ایستادگی را اقتضای مدیریت جهادی دانست و اظهار داشت: اقتضای مدیریت جهادی این است که با تمکن در مقابل دشمنی که در برابر ما صف‌آرایی کرده، بایستیم. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل و مردم یمن در برابر عربستان، گفت: این مقاومت‌ها با الگو گرفتن از مدیریت جهادی نظام ماست و ما توانسته‌ایم الگوی ما می‌توانیم را به جهان ارائه دهیم. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هجرت پیامبر اکرم به مدینه و امام رضا(ع) به مشهد را یک مهندسی الهی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به دلیل آن است که خداوند می‌خواهد یک تمدن رضوی در عالم رقم بخورد و ما با وجود آنکه در محضر امام رضا(ع) هستیم، نباید مشکلات علمی و اقتصادی داشته باشیم و می‌توانیم با کمک از امام رضا(ع) بسیاری از گره‌ها را باز کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است، نگاه به بیرون داشتن خطاست و ما باید به جوانان و توانمندی‌های داخلی کشور اعتماد کنیم و عهدشکنی دشمنان به ما می‌گوید که باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای گشودن گره‌های کشور پیشر برویم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.