بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه و دستگیری چهار قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

باند قاچاق اشیای عتیقه در خراسان شمالی منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار علیرضا مظاهری گفت: در پی خبر رسیده مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق اشیاء عتیقه در بجنورد، موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مأموران با استفاده از یکسری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک نفر با هویت مشخص شدند، افزود: مأموران با برنامه ریزی دقیق و جلب اعتماد فرد موردنظر، توانستند قرار یک معامله طرح ریزی شده را با وی هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموران در این عملیات چهار متهم دستگیر و چهار شیء عتیقه به ارزش ۱۲ میلیارد و  ۱۰ میلیون ریال کشف کردند، تصریح کرد: این اشیاء شامل یک لوح بیضی شکل طلا مربوط به دوره هخامنشی، پیکرک زن و مردی از جنس چدن مربوط به دوره ایلامیان و یک سکه نقره متعلق به دوره ساسانیان است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه اشیاء عتیقه کشف شده به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تحویل و عتیقه بودن آن ها تائید شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مظاهری آثار باستانی را میراث گذشتگان و نماد فرهنگ و تمدن مردم کشور دانست و گفت: حفظ میراث فرهنگی کشور از وظایف نیروی انتظامی است که با همکاری سایر نهادها و سازمان های مرتبط عرصه را برای مجرمان ناامن و اجازه سوء استفاده آنان نمی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.