وزیر ورزش و جوانان گفت: سرپرستی داورزنی در فدراسیون والیبال شغل محسوب نمی‌شود و بنابراین وی دوشغله نیست.

داورزنی دوشغله نیست/ از شکایت مهرعلیزاده و بازداشت حسینی اطلاعی ندارم

 به گزارش قدس آنلاین، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه رونمایی از انجمن توسعه گردشگری ورزشی ایران درخصوص حضور همزمان محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال و همچنین معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اظهار داشت: سرپرستی شغل محسوب نمی‌شود و بنابراین داورزنی دوشغله نیست.

وی در خصوص شکایت محسن مهرعلیزاده و بازداشت سیدامیر حسینی رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص درخواست فرشته کریمی بهترین فوتسالیست زن آسیا برای ملاقات با او عنوان کرد: انشاءالله که این ملاقات صورت می‌گیرد.

سلطانی‌فر درباره موضوع گردشگری ورزشی نیز خاطرنشان کرد: گردشگری شاخه های مختلفی دارد که یکی از آنها موضوع ورزش است که مورد توجه کشورهای مختلفی نیز قرار گرفته است. سالانه 1.2 میلیارد نفر به منظور گردشگری از مکان‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند که یکی از بخش‌ها گردشگری ورزشی است.

وی ادامه داد: یکی از درآمدهای باشگاه‌های بزرگ دنیا گردشگری ورزشی است. من گزارش مالی باشگاه‌های بزرگی همچون رئال مادرید و بارسلونا را که می‌دیدم مشاهده کردم که گردشگران زیادی از استادیوم‌های این دو باشگاه و همچنین سایر باشگاه‌های بزرگ دنیا بازدید می‌کنند. تیم‌های حرفه‌ای در سطح دنیا 15 تا 30 درصد از درآمدشان از گردشگری ورزشی است که در حاشیه این بازدیدهای گردشران نیز خدمات دیگری همچون فروش پیراهن و... ارائه می‌دهند. همه اینها مسائلی است که در فرآیندهای جدید باید مدنظر قرار بدهیم تا گردشگران در حوزه ورزشی بیشتر از قبل به ایران بیایند. از جمله این مسائل ساخت موزه در باشگاه‌ها و سایر اماکن ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: انجمن توسعه گردشگری ورزشی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده تا بتوانیم با همکاری یکدیگر بخش گردشگری ورزشی را هم توسعه بدهیم. بسیاری از گردشگران برای جاذبه‌های طبیعی از جمله کویر و قله‌ها به ایران می‌آیند و این یک فرصت طلایی برای گسترش گردشگری ورزشی است.

سلطانی‌فر در پایان در پاسخ به این سوال که باشگاه‌های ایران چقدر امکانات لازم برای توسعه گردشگری ورزشی را دارند گفت: این امکانات در ایران نسبی است. ما باید تلاش کنیم تا شرایط را برای این کار فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.