شبکه قطری الجزیره در مقاله‌ای تاکید کرد که خصومت آمریکا با ایران تمامی ندارد وهمواره موضوعات مختلف را برای اظهار این خصومت دستاویز قرار می‌دهد.

 بهانه‌های تمام نشدنی آمریکا مقابل ایران، دیروز برنامه هسته‌ای امروز موشک بالستیک

به گزارش "قدس آنلاین"، شبکه خبری الجزیره در مقاله‌ای به قلم "صابر گل عنبری"، به بررسی بازتاب آزمایش موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران در جهان و واکنش آمریکا به آن پرداخت که در خلاصه‌ای از آن آمده است: آزمایش موشکی اخیر ایران محکی برای سنجش میزان جدیت طرح رئیس جمهور جدید آمریکا در سیاست‌های خصمانه علیه ایران بود. از این رو این آزمایش می تواند بعنوان گرفتن نبض رویکرد سیاسی ترامپ در مقابل تهران به حساب آید.  

آمریکا در تلاش است که موضوع موشکهای بالستیک و برنامه موشکی ایران را به عنوان جایگزین برای برنامه هسته‌ای ایران قرار دهد که اهرمی برای تشدید فشار علیه کشور در مراحل بعد باشد واین موضوع در سایه ناتوانی ترامپ در اجرای وعده انتخاباتی خود مبنی بر به اصطلاح پاره کردن برجام مطرح می شود.

اگر تهران به چالش موشکی خود ادامه دهد، ممکن است که سطح تقابل آمریکا با ایران را تا مرحله بسیار خطرناک که می تواند همان درگیری نظامی باشد گسترش دهد. هرچند این موضوع در شرایط کنونی منتفی است ولی بعید هم نیست.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.