شاهرود- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت فعلی تمام شهرهای استان سمنان به نسل سه اینترنت تلفن همراه و دو شهر دیگر هم تا پایان دولت به اینترنت نسل چهار مجهز می شوند.

تمامی شهرهای استان سمنان تا پایان دولت به اینترنت نسل ۳ مجهز می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود اظهار کرد: تا پایان شهریور آینده پهنای باند و ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات استان سمنان سه برابر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آن بخش از مسایل شهرستان شاهرود که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است، با جدیت پیگیری خواهد شد ودرخواست های مردمی نیز در دولت رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: دولت همه امکانات را به صورت عادلانه به همه جای کشور می رساند و به مناطق محروم و دورافتاده مرزی نیز توجه ویژه می شود.

واعظی زیر ساخت های استان سمنان در «آی. تی. سی» را در سطح کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان بعد از تهران رتبه دوم را در این بخش به خوداختصاص داده است.

به گفته وی، در حال حاضر ظرفیت شبکه انتقال استان سمنان چهار برابر شده، مشترکان اینترنت استان پنج و نیم برابر شده و ظرفیت انتقال شهرستان شاهرود هم چهار برابر شده است.

وی با بیان این که در شهرستان شاهرود ۱۰۸ روستا اینترنت دارند، افزود: چهار شهر استان سمنان اینترنت نسل سوم دارند و یک شهر هم به اینترنت نسل چهارم تجهیز شده است.

ضرورت خصوصی سازی برای صرفه جویی در بودجه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در باره اقتصادی مقاومتی تزیینی و تبلیغاتی نیست.

واعظی افزود: به جای استخدام دولتی که بیشتر بودجه دولت صرف آن می شود، دولت به کوچک سازی خود می اندیشد تا چابک تر عمل کند.

وی ادامه داد: باید بخش خصوصی فعال تر و پویاتر شود، شاخص های ما در صنعت و کشاورزی بالا است و ۷۲۰ هزار شغل امسال در کشور ایجاد شده و یک میلیون و دویست هزار نفر نیز آماده هستند تا وارد بازار کار شوند.

وی از اعتماد سازی در بخش خصوصی هم خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دولت برای توسعه استقبال می شود که تا کنون نیز گام های مثبتی برداشته شده است.

توفیقات برجام به جناح خاصی تعلق ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هر چند تحریم ها اجازه نمی داد از امکانات کشور برای رفاه حال مردم استفاده شود، ولی اکنون از درآمدهای نفتی برای توسعه کشور می توانیم استفاده کنیم.

وی برجام را محصول تدبیرهای مقام معظم رهبری، تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت رییس جمهور و مقاومت مردم دانست و گفت: توفیق های به دست آمده از آن را بیش از گذشته شاهد هستیم، بنابر این باید بیشتر قدر برجام را بدانیم.

واعظی خاطرنشان کرد: عصبانیت های ترامپ موید این مطلب است که برجام به نفع مردم ایران بوده است، چون فرزندان ایران با عنایت الهی و تدبیرهای رهبری در مقابل ۶ کشور قدرتمند دنیا ایستادند و این اعتراف دشمنان است.

وی گفت: توفیق های به دست آمده در برجام، متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و به جناح خاصی تعلق ندارد.

وی گفت: پیش از این کشورهای غربی ایران را بخشی از مشکلات منطقه می دانستند ولی امروز کشور ایران بخشی از راه حل مشکلات منطقه است و اقتدار ایران و نظام افزایش یافته در حالی که در منطقه تفکرات داعشی و اندیشه های منحط و بحران های فراوانی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.