قم- رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با انتقاد از انجام برنامه‌ریزی‌های شهری بدون توجه به بحث محیط‌زیست گفت:‌ این امر لطمه بسیاری به اقتصاد کشورهای مختلف ازجمله ایران وارد کرده است.

برنامه‌ریزی‌های شهری بدون توجه به محیط‌زیست انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار صبح سه شنبه در جلسه‌ تفاهم‌نامه بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و تبیین دیدگاه امام راحل به جایگاه ویژه زنان اظهار داشت: امام (ره) به جایگاه زنان در عصر جدید و نظام نوین تأکید داشته و امروز این رسالت بر دوش تک‌تک ما زنان جامعه است و تحولی که امروزه در حوزه زنان اتفاق افتاده بسیار چشمگیر و قابل‌تأمل است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان مؤلفه‌های ارزش‌گذاری برای نظامات و تأکید بر جایگاه زنان افزود: بحث زنان یکی از مؤلفه‌های ارزش‌گذاری برای نظامات سیاسی و اجتماعی کشورهای جهان است و یکی دیگر از این مؤلفه‌های مهم بحث محیط‌زیست است که به‌شدت با تعالی انسان پیوند خورده است.

وی رشد یک‌طرفه جوامعی بدون توجه به محیط‌زیست را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: کشورهایی که به مؤلفه محیط‌زیست بی‌توجه بوده‌اند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه سلامت دچار مشکلاتی شده‌اند که  یکی از این  مشکلات، محروم‌شدن دانش‌آموزان از طبیعت بوده که تبعات بسیاری را به‌دنبال داشته است.

ابتکار با گلایه از انجام برنامه‌ریزی‌های شهری بدون توجه به بحث محیط‌زیست گفت:‌ این امر، لطمه بسیاری به اقتصاد کشورهای مختلف از جمله ایران وارد کرده ‌و با توجه به شرایط دشواری که ایران در حوزه آب دارد، باید برنامه‌ریزی‌های کشور و سیاست‌های کلان به‌صورت ویژه در این جهت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و اقلیم کشور ایران که امروزه با بحران‌های شدید زیست‌محیطی از جمله کمبود آب روبه‌روست، باید به اصلاح الگوی مصرف و پیاده کردن الگوهای ایرانی اسلامی بپردازیم و سیاست‌های آموزش خود را در جهت نیل این هدف برنامه‌ریزی کنیم.

ابتکار با اشاره به سیاست‌های دولت و اصلاح قانون اساسی با تکیه‌بر ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری و منشور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: حفظ محیط‌زیست و اجرای عدالت در مفهوم محیط‌زیستی شامل عدالت نسلی و فرا نسلی است و ما باید با آموزش صحیح این سیاست‌ها را ابتدا  به نگرش و فرهنگ و سپس به رفتار تبدیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها و انتخاب ۳ دانشگاه به‌عنوان دانشگاه سبز در سال جاری گفت: امیدواریم در سال آینده این انتخاب نیز از بین حوزه‌های علمیه خواهران اتفاق بیافتد و این رقابت به حوزه‌های علمیه برادران هم کشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.